شرایط مهاجرت به اتریش

austria-og-image-v2-1200x630

یکی از بهترین کشورهای اروپایی هم ‌مرز با قلب صنعت جهان یعنی کشور آلمان ، کشور اتریش است که تا به امروز توانسته تعداد بسیاری از مهاجران در سراسر جهان را به خود جذب کند. اتریش به ‌عنوان یک کشور 9 ایالتی توانسته به‌خوبی از مهاجران استقبال کرده و زمینه زندگی و کار را برای آن ‌ها فراهم کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی شرایط مهاجرت به اتریش، یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان بپردازیم. با موسسه حقوقی و بین‌المللی سام در این مطلب همراه باشید.

موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صد ها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

نگاهی مختصر به کشور اتریش و شرایط مهاجران در این کشور

اتریش به‌ عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان، یکی از بالاترین استاندارد های زندگی در رتبه‌ بندی را دارد و یک مقصد محبوب در میان مهاجران است. اتریش به یک کشور بین‌المللی تبدیل شده که شهروندان از سراسر جهان با زندگی در این کشور احساس می‌کنند که در خانه خود هستند و این جای تعجب نیست وقتی بدانید که اتریش با هشت کشور همسایه است که به ترتیب اسلواکی ، مجارستان، جمهوری چک، آلمان، لیختن‌اشتاین، سوئیس، ایتالیا و اسلوونی هستند.

با تمامی این تفاسیر و موقعیت جغرافیایی این کشور می‌توان گفت که اتریش تا به امروز به ‌عنوان یکی از بهترین کشورهایی معرفی می‌شود که ایرانیان می‌توانند برای اقامت دائم اروپا ، مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت کاری آن را انتخاب کنند. در ادامه به شرایط مهاجرت به اتریش و انواع ویزایی که می‌توانید برای اقامت اتریش دریافت کنید، می‌پردازیم.

شرایط مهاجرت به اتریش؛ بررسی انواع ویزای اتریش و مقررات آن‌ها

در رابطه ‌با شرایط مهاجرت به اتریش باید بگوییم که گرفتن ویزای اتریش برای بسیاری از افرادی که تابعیت کشورهای اروپایی را دارند، ضروری نیست؛ اما برای سایرین با توجه ‌به اینکه قرار است با چه روشی در اتریش زندگی کنند، نیاز است که ویزای مربوط به آن را دریافت کنند؛ که در اینجا به معرفی آن ‌ها می‌پردازیم.

شهروندان اتحادیه اروپا / EEA

افرادی که در کشورهای اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند و شهروند آنجا محسوب می‌شوند، نیازی به ویزا یا مجوز کار در اتریش ندارند. با این‌حال آن‌ها باید ظرف 4 ماه پس از ورود به این کشور برای اقامت دائم اتریش درخواست دهند.

شهروندان غیر اتحادیه اروپا / EEA

افرادی که در کشورهای غیر اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند برای ورود به ویزا، مجوز کار و اقامت نیاز دارند. می‌توانید با سفارت اتریش در ایران تماس گرفته و لیست مدارک و الزامات مورد نیاز برای اخذ ویزا را دریافت کنید یا از کارشناسان مطرح موسسه حقوقی بین‌المللی سام درخواست کنید تا راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهند.

کارت Red-White-Red

این کارت یک گزینه برای کارگران بسیار ماهر است که در اتریش کار پیدا کرده‌اند. این کارت به شما امکان می‌دهد به اقامت یک‌ ساله در اتریش بپردازید.

ویزای جستجو کار

ویزای جستجوی کار به شما اجازه می‌دهد تا 6 ماه برای جستجوی کار در کشور اتریش اقامت داشته باشید.

ویزای D تحصیلی

ویزای تحصیلی اتریش با عنوان ویزای d می باشد که مربوط به تحصیل در کشور اتریش است.

از چه روش‌هایی می‌توان به اتریش مهاجرت کرد؟

شرایط مهاجرت به اتریش می‌تواند کمی پیچیده باشد؛ زیرا این کشور نسبت به کشورهای اروپایی دیگر روش ‌ها بسیاری را در اختیار افراد قرار می‌دهد که با توجه ‌به آن‌ها بتوانند نسبت به مهاجرت خود اقدام کنند. مدارک و هزینه‌ها در هر یک از این روش‌ها متفاوت است و باید قبل از اینکه انتخاب کنید از چه روشی قرار است به کشور اتریش مهاجرت کنید، بررسی کنید که آیا مدارک لازم را دارید یا خیر. این روش‌ها عبار‌ت‌اند از:

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت از طریق ویزای جستجوی کار
  • مهاجرت از طریق ویزای job offer
  • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری
  • مهاجرت از طریق ثبت شرکت
  • مهاجرت از طریق تمکن مالی
  • مهاجرت از طریق ازدواج و تولد

نگاهی مختصر به هزینه‌ های زندگی در اتریش

احتمالاً تا به امروز بسیار شنیده ‌اید که هزینه زندگی در اتریش بالاست و متأسفانه باید بگوییم که این گفته ‌ها کاملاً درست هستند و اتریش به ‌نوعی یک کشور گران ‌قیمت محسوب می‌شود. با این ‌حال همه ‌چیز آن‌ قدر گران نیست که مهاجران نتوانند زندگی خود را در این کشور آغاز کنند. البته ناگفته نماند که برخی این نظر را دارند که گران بودن و هزینه‌های بالای زندگی در این کشور شرایط مهاجرت به اتریش را برای افراد کمی سخت می‌کند.

در واقع سطح قیمت در اتریش فقط کمی بالاتر از میانگین اروپایی است و همچنین باید در نظر داشته باشید که در یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان در حال زندگی کردن هستید و گران بودن محصولات می‌تواند تا حدودی یک امر طبیعی باشد. میانگین حقوق ماهانه در اتریش (پس از کسر مالیات) 2000 یورو است که می‌تواند برای گذراندن یک زندگی عادی بدون نگرانی مناسب باشد.

بررسی مختصر بازار کار در کشور اتریش

کمتر از 70 درصد ساکنان اتریش در صنعت خدمات کار می‌کنند و بخش بزرگی از این صنعت را گردشگری تشکیل می‌دهد. این بدان معناست که مهاجران می‌توانند به‌راحتی در اتریش و در یکی از نقاط توریستی این کشور کار فصلی پیدا کنند.

همچنین وین میزبان بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی مانند اوپک و OSCE است؛ بنابراین فرصت‌های شغلی زیادی برای مهاجرت خارجی‌ها به اتریش وجود دارد. ویزای جستجوی کار ذکر شده در بالا را فراموش نکنید که تا 6 ماه به شما فرصت می‌دهد تا در اتریش کار پیدا کنید و می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای افرادی باشد که شرایط مهاجرت به اتریش را تمام و کمال دارند و می‌خواهند شانس خود را در حوزه کاری در این کشور امتحان کنند.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

نتیجه گیری

شاید شرایط مهاجرت به اتریش نسبت به دیگر کشورها کمی متفاوت باشد؛ اما زمانی که بتوانید به‌ درستی در این کشور سکونت پیدا کنید و زندگی خود را از نو بسازید، درهای موفقیت به ‌سوی شما باز خواهد شد و شما شاهد پیشرفت روزافزون در زندگی خود هستید. هر فردی نمی‌تواند در ثروتمندترین کشور اروپا اقامت داشته باشد؛ پس اگر شما به فکر انتخاب اتریش برای مهاجرت هستید، با راهنمایی‌های موسسه حقوق و بین‌المللی سام جزء محدود افرادی خواهید بود که زندگی رؤیایی خود را در کشور اتریش می‌سازند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام