خريد ملك در اتريش

خرید ملک در اتریش +موسسه حقوقی سام
خرید ملک در اتریش +موسسه حقوقی سام

در این مقاله به خريد ملك در اتريش و شیوه های سرمایه گذاری در اتريش را مورد بحث و بررسی قرار داده ایم. همچنین شما عزیزان می توانید با تکمیل فرم مشاوره و یا تماس با موسسه حقوقی سام، از مشاوره تخصصی و رایگان بهره مند شوید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

خريد ملك در کشور اتريش

كسب اقامت از طريق سرمايه گذاري انتخابي است كه بسیاری از خانواده هایی که قصد مهاجرت به اتریش را دارند به سمت خريد ملك در اتريش سوق مي دهد. در این مقاله نکات مهم و اساسی خرید ملک در اتریش را برای متقاضیان شرح داده ایم.

آيا تا به حال در مورد خريد ملك در اتريش فكر كرده ايد؟ با توجه به اينكه در کشور اتریش براي افراد خارجي محدودیتی در جهت خريد ملك وجود ندارد شما مي توانيد پس از انتخاب ملك، به آژانس املاک  مراجعه کرده.

و پس از نوشتن پیشنهاد رسمی لیست هزینه های قانونی، هزینه ثبت ملک، مالیات بر انتقال ملک، هزینه های آژانس املاک و هزینه دفتر ثبت اسناد رسمی را كه جزئیات مبالغ مربوط به انتقال ملک مي باشند را ضمیمه سند نمایید.

پس از توافق با فروشنده و تنظيم توافق نامه خرید یا فروش توسط یک دفتر اسناد رسمی یا وکیل و امضای این قرارداد به طور معمول 10 درصد از کل قیمت ملک به عنوان بیعانه درخواست مي گردد تا فرآیند خرید تكميل گردد.

اين بيعانه در حساب سپرده نگه داري مي شود. پس از تکمیل پرداخت، جزئیات انتقال ملک توسط وكيل در اداره ثبت اسناد محلی ثبت می شود و هزینه های انتقال ملک و ماموران ثبتی پرداخت مي شود. ثبت ملك در اتريش 9 تا 32 روز زمان بر است  و هزینه هاي آن در حدود 4.5 درصد از کل قیمت ملک می باشد.

قیمت آپارتمان

اگر بخواهيم در مرکز اصلی شهر وین آپارتمان خريداري كنيم، حدود قیمتی آن رقمي بین 3000 تا 7000 یورو می باشد. در صورت تمايل به كاستن هزينه خريد ملك طبيعتا مي بايست از مرکز شهر فاصله بگیریم . یا در شهرهای دیگر کشور اتریش اقدام به خريد ملك بنماييم. و اما ميزان اجاره پرداختي براي يك آپارتمان یک خوابه در شهر وین اتریش، در حدود 600  يورو يا بيشتر مي باشد.

وجود شرایط بسیار ایده آل در کشور اتریش موجب شده كه اکثر سرمایه گذاران به خريد ملك در این کشور توجه ويژه اي داشته باشند. اما آنچه لازم است بدانيد اين است كه بر طبق قوانين حاكم بر اين كشور خريد ملك دراتريش منجر به كسب اقامت موقت و سپس دائم نخواهد شد و این امر امکان پذیر نمی باشد.

با اين وجود دولت این کشور شرایط بسیار خوبی برای مهاجران ایرانی در نظر گرفته است و آن اينكه خريد ملك در کشور اتریش براي مهاجران ايراني به صورت شش دانگ امكان پذير می باشد.

از اين رو خريد ملك و اجاره آن مي تواند به عنوان روشی برای سرمایه گذاری وكسب درآمد مناسب باشد. از طرفي باعث ايجاد شرايطي براي دستيابي به ويزاي توريستی مي شود. اما فراموش نشود كه مهاجرت به اتریش از طریق خرید ملک به تنهایی میسر نمی گردد. شما در صورت لزوم می توانید از طریق اقامت خود حمایتی اتریش اقدام نمایید و موفق به دریافت کارت اقامت خود گردید.

خريد ملك در اتریش و اخذ اقامت

خرید ملک در اتریش+ موسسه حقوقی سام

راهنمای اخذ اقامت اتریش با خرید ملک

اقامت در این کشور از طريق خريد ملك  به دو صورت می باشد. اقامت مسکونی و اقامت دائم.

اقامت مسکونی به این طریق می باشد که هر شخص تا زمانی که ملك خود را در کشور اتریش دارد امكان رفت و آمد به اتریش وجود دارد. و همچنین متقاضی ویزای شینگن بلند مدت دریافت می نماید.

اما با خريد ملك نمي توان به اقامت دائم دست پیدا کرد. اگر شخصي چندین ملك در اتریش خريداري كند از طريق اجاره اي كه دريافت مي نماید. ماليات آنها را پرداخت كند بعد از چند سال مي تواند کارت قرمز-سفید- قرمز دريافت نماید.

بنابراین اگر كسی خواهان اخذ اقامت اتریش مي باشد بايد از روش هاي ديگر مانند سرمایه گذاری، اقامت اروپا با تمکن مالی ،کار، تحصیل و موارد دیگر اقدام نمايد. يا اينكه در كشور هاي ديگري همانند یونان، اسپانیا، پرتغال، و قبرس ملک خریداری نماید و موفق به دریافت اقامت اروپا گردد.

لازم به ذکر است شما با خرید ملك در کشور یونان می توانید از روش اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری برای خود و اعضای خانواده از همان ابتدا اقامت دائم یونان را دریافت نمایید.

نكاتي در مورد خريد ملك در اتريش

پس از انتخاب ملك براي خريد و تصميم به اينكه مي خواهيد خريد را به طور خصوصي انجام دهيد. يا از طريق آژانس بايد بدانيد كه آژانس املاک در اتریش برای خریدار 3 درصد هزينه در نظر ميگيرد (امكان تقسيم اين هزينه با فروشنده ميسر است) بعد از آن شما نياز تامین مالی داريد.

طبيعتا شما نمي خواهيد  خانه رویایی خود را پس از پيدا كردن از دست داد بدهيد، زيرا فرآيند تامین مالی شما زمان بر است.

اگر بخواهيد از تامين مالي بانک های اتریشی استفاده نمایید، آنها تا حدود 70 درصد قیمت خرید را برای خارجی ها تامین خواهند کرد؛ در صورتيكه برای خود اتریشی ها این مقدار تحت شرايط خاصي تا 90 درصد نيز  می رسد.

قوانین اعطاي وام در اتريش داراي نقاط ضعف زيادي است که به بانكداران اجازه می دهد که در ابتدا همه چيز را به طور كامل افشا نكنند تا بتوانند در صورت لزوم  شرایط وام خود را تغییر دهند. بنابراين پيشنهاد تامين مالي خود را به صورت كتبي درآوريد.

همچنین هزينه بازسازي ملك در اتريش بسيار بالاست و از طرفي داراي قوانين پنهان محلي ست كه ممكن است براي شما جرايم سنگيني به همراه داشته باشد. در عوض، سازندگان اتريشي به کیفیت ساخت و ساز بسيار اهميت مي دهند.

در قسمت فناوری مسکن با کاهش اثرات زیست محیطی قرار دارند. با احتياط و آگاهي از قوانين و ميزان هزينه ها بهترین و جدید ترین تکنولوژی را به کار برده و در اختیار شما قرار می دهند.

درباره اتریش

خرید ملک در اتریش +موسسه حقوقی سام

درباره ی اتریش بیشتر بدانید

اتريش کشوری است که در قلب قاره سبز جای گرفته و جمعیت آن بیش از ۸ میلیون نفر است. زبان رسمی این کشور آلمانی می باشد.

اتريش از شمال با کشور های جمهوری چک و آلمان، از غرب با سوئیس و لیختن اشتاین دارای مرز مشترک می باشد. همچنین از جنوب با ایتالیا و و اسلوونی و از شرق با اسلواکی و مجارستان دارای مرز مشترک می باشد.

اتریش عضو اتحادیه اروپا و همچنین عضو کشور های حوزه شینگن است. اتباع اتریشی بدون داشتن گذرنامه و هیچ گونه ادوات شناسایی دیگر می توانند آزادانه در بین کشور های اروپایی به سفر و گشت و گذار بپردازند. واحد پول کشور اتريش، یورو می باشد و با دیگر کشور های اروپایی عضو اتحادیه این قاره دارای مراودات اقتصادی مناسب و مطلوبی می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس حاصل فرمایید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سوالات متداول

برای سرمایه گذاری ملك در اتريش چه شرایطی لازم است؟

می بایست ابتدا یک بیزینس پلن ارائه نمایید و حداقل 100 هزار یورو در املاک اتریش به سرمایه گذاری بپردازید.

در کدام مناطق اتریش می‌توان ملك خریداری کرد؟

برای اتباع کشورهای خارج از اتحادیه اروپا امکان خريد ملك در تمام ایالات اتریش به جز ایالت‌های والبرگ، تیرول و سالزبورگ امکان‌پذیر است.

آیا امکان خريد ملك در اتريش برای ایرانیان وجود دارد؟

بله؛ ایرانیان می توانند برای خرید ملک در اتریش اقدام نمایند، اما این عمل به تنهایی منجر به گرفتن اقامت اتریش نمی شود.

مبلغ مورد نیاز برای پیش پرداخت خريد ملك در اتريش چه مقدار است؟

خریدار بایستی 10 درصد از مبلغ  ملك را به عنوان پیش پرداخت به فروشنده بپردازد.

بیشتر بخوانید:  اقامت ایتالیا با تمکن مالی

نمونه کارهای موفق موسسه سام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام