اقامت دائم انگلیس

اقامت دائم انگلیس
اقامت دائم انگلیس

موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صد ها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله به بررسی اقامت دائم انگلیس می پردازیم.

اقامت انگلستان از آرزوهای اکثر افرادی است که کشور آنها جزء اتحادیه اروپا نیست؛ زیرا اغلب افراد با توجه ‌به شرایط منحصر به ‌فرد این کشور به دنبال زندگی بهتر در آن هستند. دریافت اقامت دائم در این کشور نیازمند سپری کردن زمانی طولانی در حدود 5 سال است. در این مقاله تصمیم ما بر این است تا در حیطه اقامت دائم در این کشور اطلاعاتی با ارزش ارائه دهیم. از جمله اطلاعات مفید که به آنها اشاره می‌شود، می‌توان به راه ‌هایی اشاره کرد که با استفاده از آنها می‌توانید اقامت دائم این کشور زیبا و پیشرفته را بگیرید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

زندگی در انگلستان با اقامت دائم چگونه است؟

انگلستان از بهترین کشورهایی است که با دانشگاه ‌های عالی، فرهنگ مشهور جهانی و شهرهای زیبا و پیشرفته، مقصدی جذاب برای زندگی و تحصیل است. موارد مختلفی از غذا تا معماری همگی متذکر تنوع فرهنگی در بریتانیا هستند. از دیگر ویژگی ‌های زندگی در انگلیس، ارتباط آسان با سایر کشورها است؛ لذا می‌توانید به ‌آسانی به سایر کشورها سفر کنید.

افرادی که دارای وضعیت اقامت دائم هستند، امکان کار و زندگی به ‌صورت نامحدود در انگلیس برای آنها فراهم است. اشخاصی که موفق به دریافت اقامت دائم انگلیس می‌شوند، هیچ‌گونه محدودیت مهاجرتی برای زندگی، کار و تجارت در این کشور ندارند؛ اما درصورتی‌که بیشتر از 2 سال به ‌صورت مداوم خارج از این کشور زندگی کنند، حق اقامت دائم را از دست می‌دهند.

0

چه افرادی می‌توانند برای اقامت دائم انگلیس درخواست دهند؟

برای اینکه امکان دریافت اقامت دائم انگلیس برای شما فراهم شود باید دارای شرایطی باشید که در ادامه آنها را بیان می‌کنیم.

  • حرفه تجارت و فعالیت به ‌عنوان تاجر
  • افراد سرمایه‌گذار
  • دانشجویان و پژوهشگران بین ‌المللی
  • کارمند خصوصی فعال در یک خانواده دیپلماتیک
  • وکیل ماهر با دارا بودن فرصت خود اشتغالی
  • اصل و نصب انگلیسی
  • افراد علاقه ­مند به مهاجرت دارای مهارت بالا
  • فرد بازنشسته با مهارت بالا
  • نماینده انحصاری یک شرکت در خارج از کشور
  • وجود یکی از اعضای خانواده یا شریک با اقامت دائم در انگلیس

بررسی روش‌های دریافت اقامت دائم در انگلستان

روش ‌های متفاوتی برای دریافت اقامت دائم انگلیس وجود دارد. چهار روش معمول برای دریافت اقامت دائم از طریق کار، تحصیل، سرمایه‌گذاری و ویزای خانوادگی است. در ادامه روش ‌های متفاوت دریافت اقامت در کشور انگلیس را به ‌صورت مفصل‌تر بررسی می­کنیم.

اقامت دائم انگلیس از طریق کار

از روش ‌هایی که می‌توانید برای اقامت دائم در کشور انگلیس به کار ببرید می‌توان ورود به بازار کار اشاره کرد. افرادی که قصد دریافت اقامت از طریق کار را دارند باید با توجه به شرایط، به درخواست ویزای کاری بپردازند. جالب است بدانید انتخاب ویزای کاری انگلیس با توجه ‌به مهارت فرد انجام می‌شود.

یکی از ویزاها برای اقامت دائم در انگلستان ویزای کاری است که در آن فرد از سوی کارفرمای انگلیسی یک پیشنهاد شغلی دریافت می‌کند. در این روش دعوت ‌نامه‌ای برای فرد ارسال می‌شود و به ‌وسیله کد دعوت ‌نامه می‌تواند ویزای کاری کشور انگلیس را به دست آورد. افرادی که دارای این دعوت ‌نامه هستند، 3 ماه زمان دارند که برای ویزا اقدام کنند. مدت زمانی که برای صدور ویزا نیاز است، تقریباً سه هفته بوده و مدت اعتبار این ویزای کاری برای مشاغل مختلف متفاوت است. با داشتن اقامت کاری انگلستان می توانید برای اقامت دائم اقدام نمائید.

2

اقامت دائم انگلیس از طریق تحصیل

شما با دریافت ویزای تحصیلی و تحصیل در انگلیس علاوه بر کار پاره ‌وقت، در کنار تحصیل می‌توانید بعد از چند سال اقامت دائم بگیرید. افرادی که در دانشگاه‌ های این کشور درس می‌خوانند و فارغ‌ التحصیل می‌شوند بعد از پنج سال می‌توانند برای اقامت دائم اروپا اقدام کنند.

از جمله شرایطی که فرد باید دارا باشد تا بتواند این ویزا را پس از تحصیل دریافت کند، می‌توان به دارا بودن یک شغل تمام ‌وقت، رفتار خوب و نداشتن سابقه کیفری اشاره کرد. افراد همچنین باید در آزمونی که جهت بررسی مهارت زبان است، شرکت کنند. برای دریافت اقامت دائم بعد از فارغ ‌التحصیلی اغلب باید یک پروسه ۶ ماهه سپری شود.

3

اقامت دائم انگلیس از طریق سرمایه ‌گذاری

یکی دیگر از روش‌ ها که می‌توانید برای اقامت دائم انگلیس به کار بگیرید، سرمایه‌گذاری است. انگلستان جزء کشورهایی بوده که امکان جذب سرمایه‌گذاران را مهیا کرده است. در این روش، متقاضی باید حداقل 2.000.000 پوند سرمایه‌گذاری کند.

این مبلغ می‌تواند سرمایه‌گذاری 100 درصدی در سهام یا سرمایه یک شرکت در انگلیس بوده یا سرمایه وام برای شرکت ‌های فعال و تجاری باشد. ممکن است افراد این مبلغ را در صندوق ‌های سرمایه‌ گذاری قرار دهند که نباید آن شرکت ‌ها خارج از بریتانیا باشد. جالب است بدانید سرمایه‌ گذاری یکی از سریع ‌ترین روش‌ها برای اخذ اقامت و تابعیت است و درصورتی‌که متقاضی مایل به تسریع روند دریافت اقامت است می‌تواند مبلغ سرمایه را افزایش دهد.

اقامت دائم انگلیس با ویزای خانوادگی

درصورتی‌که فردی با ویزای خانوادگی به انگلستان مهاجرت کند تا نزد یکی از بستگان خود که شهروند انگلستان است بماند، می‌تواند برای اقامت دائم انگلیس درخواست دهد. از شرایطی که برای درخواست وجود دارد، می‌توان به زندگی به مدت پنج سال و سپس بیان درخواست، اشاره کرد که این مورد بسته به شرایط ممکن است کوتاه ‌تر یا طولانی‌ تر شود. دریافت اقامت از طریق خانواده در صورتی امکان ‌پذیر است که همسر، کودک، پدر و مادر یا خویشاوند فرد، دارای اقامت دائم این کشور باشند.

دلیل اقدام برای اقامت انگلستان بطور دائم

افرادی که از طریق کار، تحصیل و خانواده، اقامت دائم انگلستان را دریافت  می‌کنند برای همیشه می‌توانند در این کشور زندگی کنند. با داشتن اقامت قانونی و رسمی، حضور شما در سیستم مهاجرت بریتانیا تأیید می‌شود. با دارا بودن اقامت دائم برای شما امکان کار و تحصیلات تکمیلی، بدون زیر پا گذاشتن قوانین مهاجرت و تمام شدن مهلت‌ های ویزا، فراهم می‌شود.

بررسی شباهت و تفاوت بین اقامت دائم و شهروندی انگلستان

بین اقامت دائم انگلیس و شهروندی این کشور شباهت ‌ها و تفاوت ‌هایی وجود دارد. افرادی که اقامت دائم دارند و آنها که حق شهروندی را دارا هستند هر دو از مزایای زیر برخوردار هستند که به آنها اشاره می‌کنیم.

  • هر دو دارای حق کار، تحصیل یا فرصت ایجاد کسب ‌وکار هستند.
  • امنیت اجتماعی در اقامت دائم و شهروندی برای مهاجران مهیا است.
  • در دسترس قراردادن خدمات بهداشت عمومی برای هر دو وجود دارد.
  • امکان خرید یا دریافت وام در اقامت دائم و شهروندی مهیا است.

تفاوت‌ ها

همان‌طور که در بالا بیان شد بین اقامت دائم انگلیس و شهروندی از نظر حقوقی که برای افراد در نظر گرفته می‌شود، تفاوت ‌هایی وجود دارد که در زیر آنها را بیان می‌کنیم.

  • افرادی که به‌ عنوان شهروند انگلیس شناخته می‌شوند، دارای پاسپورت این کشور هستند.
  • آنها دارای حق رأی در انتخابات ملی و محلی هستند.
  • شهروندان حق فعالیت به‌ عنوان نماینده و کار در سمت ‌های دولتی را دارا هستند.
  • افرادی که به ‌عنوان شهروند انگلستان شناخته می‌شوند، حق دارند به ‌صورت نا محدود به مکان دیگری نقل ‌مکان کنند؛ اما مهاجرینی که دارای اقامت دائم هستند بیشتر از دو سال نمی‌توانند خارج از بریتانیا زندگی کنند.
  • درصورتی‌که والدین حق شهروندی خود را دریافت کرده باشند و مادر خارج از بریتانیا زایمان کند، والدین می‌توانند شهروندی انگلستان را برای فرزند خود دریافت کنند.

امکان درخواست برای شهروندی انگلستان

پس از دریافت اقامت در کشور انگلستان از دیگر درخواست ‌های مهاجران دریافت حق شهروندی و استفاده از امکاناتی است که تنها برای شهروندان فراهم است. جهت درخواست برای شهروندی این کشور یک سال پس از دریافت اقامت دائم می‌توان اقدام کرد. درصورتی‌که همسر، شوهر یا شریک مدنی شما شهروند انگلستان باشد، شما بعد از سه سال زندگی در انگلستان می‌توانید برای اقامت و شهروندی اقدام کنید.

4

بررسی مدارک مورد نیاز برای اقامت انگلستان

برای دریافت اقامت دائم انگلیس باید یک سری مدارک را آماده کنید. لازم است متذکر شویم که در این‌ بین مدارکی وجود دارند که بین همه مشترک هستند. در کل برای دریافت هر نوع از اجازه اقامت باید مدارک مورد نظر ارائه شود که در زیر آنها را بیان می‌کنیم.

  • فرم ‌های درخواست مربوط به هر نوع اقامت باید آماده شود.
  • گواهی که سلامتی فرد مورد نظر را تأیید کند.
  • پلیس باید تأیید کند که نامبرده فاقد هرگونه سوء پیشینه است.
  • مدارک هویتی فرد که شامل شناسنامه، پاسپورت و… است جزء مدارک ضروری است.
  • آماده ‌سازی چند قطعه عکس 4*3 که باید ویژگی‌ های آنها همانند عکس پاسپورت باشد.
  • رسید پرداختی هزینه ‌های اقامت باید در بین مدارک موجود باشد.
  • متقاضی باید با فیش مخصوص حقوق و صورت ‌حساب‌ های بانکی، توانایی مالی‌اش را ثابت کند.
  • با مدارکی از قبیل قرارداد اجاره یا خرید منزل در انگلستان باید آدرس محل سکونت را اثبات کند.
  • مدارک مرتبط به دارا بودن ویزایی که این موضوع را ثابت کند که شما وارد خاک انگلیس شده‌ اید.
  • با مدارکی مبنی بر کار یا تحصیل در انگلستان، سوابق خود را اثبات کنید.
  • از دیگر مدارک می‌توان به مواردی اشاره کرد که تسلط بر زبان انگلیسی را مشخص کند.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

نتیجه ‌گیری

در این مقاله پیرامون اقامت دائم انگلیس سخن گفتیم. کمتر کسی است که به این کشور مهاجرت کند؛ اما این ذهنیت را در سر نپرورانده باشد که جهت دریافت حق اقامت در این کشور چه روش‌ هایی وجود دارد. ما در این مقاله به روش ­هایی از جمله تحصیل، کار، سرمایه ‌گذاری و خانواده اشاره کردیم.

 هر فردی که قصد اقامت دائم در انگلیس را دارد باید به مدت پنج سال در این کشور زندگی کرده باشد. بعد از دریافت حق اقامت، اغلب افراد مایل به دریافت شهروندی این کشور هستند که باید یک سال پس از اقامت دائم برای این موضوع اقدام کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

آیا این پست برای شما مفید بوده است ؟

برای نظر دهی بر روی ستاره ها کلیک کنید.

میانگین نظرات 5 / 5. تعداد نظرات : 2

نظری برای این پست موجود نیست.

نمونه کارهای موفق موسسه سام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام