اقامت ثبت شرکت در ایتالیا

اقامت ثبت شرکت در ایتالیا+ موسس
اقامت ثبت شرکت در ایتالیا+ موسس

موسسه حقوقی و بین المللی  سام با داشتن 16 سال تجربه و صدها نمونه موفق اخذ کارت اقامت اروپا ، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. راه های قانونی گوناگونی برای اخذ اقامت ثبت شرکت در ایتالیا وجود دارد که در این مقاله با آنها آشنا خواهید شد. و اقامت ایتالیا از طریق خود حمایتی بررسی خواهد شد.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

روش های اخذ اقامت ایتالیا

  • اخذ اقامت ایتالیا از طریق ثبت شرکت
  • اخذ اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی
  • اخذ اقامت ایتالیا از طریق کار
  • اخذ اقامت ایتالیا از طریق تحصیل
  • اخذ اقامت ایتالیا از طریق خرید ملک
  • اخذ اقامت ایتالیا از طریق ازدواج
  • اخذ اقامت ایتالیا از طریق تولد
  • اخذ اقامت ایتالیا از طریق پناهندگی

اقامت ثبت شرکت در ایتالیا

امروزه روش اخذ اقامت ثبت شرکت در ایتالیا یکی از روش های مورد تقاضا برای مهاجران می باشد. شخص سرمایه گذار پس از انتخاب نوع شرکت باید بیزینس پلن مرتبط ارائه نماید. بعد از ارائه بیزنس پلن به ادارات مرتبط با امر ثبت شرکت، یک ویزا با اجازه اقامت محدود که قابلیت تمدید را دارد دریافت می نماید. در ابتدا بسته به نوع شرکت و فعالیت تجاری که شرکت انجام می دهد معمولا بین ۲ تا ۴ ماه، به متقاضی اجازه اقامت موقت داده می شود که قابل تمدید است. کشور ایتالیا برای دادن مجوز اقامت دائم سخت گیری های خاص خود را دارد. معمولا سرمایه گذاران بعد از 5 سال کار و فعالیت کردن و رعایت تمامی قوانین کشور ایتالیا می توانند درخواست دریافت اقامت دائم را بدهند. محبوبترین نوع ثبت شرکت در اکثر کشورها، شرکت با مسئولیت محدود شناخته می شود. در کشور ایتالیا نیز اکثر افرادی که قصد راه اندازی کسب و کاری در این کشور را دارند، به ثبت شرکت با مسئولیت محدود می پردازند. سرمایه اولیه تعیین شده جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کشور ایتالیا ده هزار یورو تعیین شده است. اما برای کارآفرینی در ایتالیا باید سرمایه حدود 50،000 یورو را نشان دهید. علاوه بر پروسه ثبت شرکت، شما می توانید جهت خرید اوراق قرضه در ایتالیا اقدام نموده و سرمایه گذاری نمایید. اگر ارزش اوراقی که خریداری کرده اید حداقل 2 میلیون یورو باشد، با سرمایه گذاری ابتدا اقامت دو ساله دریافت می نمائید و بعد از اتمام دو سال، اقامت 3 ساله اخذ می گردد.

پس از تمام شدن سال پنجم می توانید برای اقامت دائم و پاسپورت ایتالیا اقدام نمایید.

اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی

این روش اقامت به اشخاصی تعلق میگیرد که از تمکن مالی خوبی برخوردار باشند و به عبارتی با هزینه شخصی بتوانند خودشان را حمایت کنند. از این رو، این اقامت را اقامت تمکن مالی یا اقامت خود حمایتی می نامند.

این درآمد می تواند از چهار محل ثابت شود:

1. سود سپرده بانکی         2. اجاره نامه ملک          3. حقوق بازنشستگی           4. سود سهام شرکت بورسی

اقامت ایتالیا از طریق کار

متقاضیان دریافت اقامت ایتالیا از طریق اخذ ویزای کار می توانند با پیشنهاد کاری (Job Offer) اقامت این کشور را اخذ نمایند. متقاضی کار در صورت دریافت دعوتنامه کاری و امضا قرارداد با کارفرمای ایتالیایی می تواند پس از ۵ سال کار و اشتغال اقامت این کشور را دریافت کند.

اقامت ثبت شرکت در ایتالیا+ موسسه حقوقی سام

اقامت کار در ایتالیا

اقامت ایتالیا از طریق تحصیل

مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل در میان شیوه های پر طرفدار مهاجرتی به ایتالیا محسوب می شود که به سبب عضویت در شنگن و اتحادیه اروپا و ارائه بورسیه های تحصیلی مختلف و هزینه های پایین تحصیل مورد توجه دانشجویان بین المللی فراوانی بوده است. در صورت دارا بودن شرایط تحصیل یا دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا باید با بهترین دانشگاه های ایتالیا از جمله دانشگاه پلی تکنیک تورینو و همینطور دانشگاه پلی تکنیک میلان آشنا شوید. به منظور تحصیل در کشور ایتالیا تسلط به زبان ایتالیایی و انگلیسی (در صورت تمایل به تحصیل با زبان انگلیسی) الزامی است.

اقامت ایتالیا از طریق خرید ملک

خرید ملک یکی از گزینه های مطمئن برای سرمایه گذاری در اروپا محسوب می شود. اما افرادی که قصد اخذ اقامت ایتالیا را دارند باید در ابتدا بدانند اقامت ایتالیا از طریق خرید ملک منجر به دریافت اقامت اروپا نمی گردد. افرادی که تمایل دارند از طریق خرید ملک، اقامت دریافت نمایند می توانند از کشور هایی همچون یونان، اسپانیا و پرتغال اقدام نمایند.

اقامت ایتالیا از طریق ازدواج

براساس قانون هر فرد خارجی که با زن یا مرد ایتالیایی ازدواج کند و ازدواج آنها به صورت رسمی ثبت شده باشد، دولت ایتالیا به فرد خارجی اقامت ایتالیا را می دهد. برای دریافت اقامت دائم باید مدت سه سال از ازدواج زوجین گذشته باشد و در انتهای سال پنجم ازدواج برای دریافت پاسپورت می توانند اقدام کنند.

اقامت ایتالیا از طریق تولد

در ایتالیا بر اساس اصل خون عمل می شود، به این معنی که فرزندی که در کشور ایتالیا به دنیا می آید باید پدر یا مادر ایتالیایی داشته باشد تا بتواند پاسپورت ایتالیا را اخذ نماید. این نشان دهنده این موضوع است که فرد خارجی در صورت تولد فرزند خود در کشور ایتالیا، اقامت ایتالیا و یا پاسپورت این کشور را برای فرزند به دست نخواهد آورد.

اقامت ایتالیا از طریق پناهندگی

به طور کلی اخذ اقامت ایتالیا از طریق پناهندگی امکان پذیر است اما به هیچ عنوان انتخاب این روش جهت مهاجرت و اخذ اقامت پیشنهاد نمی گردد. موسسه حقوقی سام، هیچگونه خدماتی در زمینه اخذ اقامت از طریق پناهندگی ندارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سوالات متداول

افتتاح شعبه در ایتالیا ثبت شرکت محسوب می شود؟

بله اگر شعبه ی اصلی در کشور دیگری باشد افتتاح شعبه در ایتالیا ثبت شرکت محسوب می شود.

ثبت شرکت در ایتالیا چه مزایایی دارد؟

امکان افتتاح حساب بانکی، دسترسی آزاد به تمام کشور های اروپا و نیز مالیات کم برای شرکت ها زیرا ایتالیا یکی از کم هزینه ترین کشور های اروپایی در زمینه ثبت شرکت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام 

بیشتر در این رابطه بخوانید . . .