اقامت انگلستان از طریق تمکن مالی

اقامت انگلستان از طریق تمکن مالی + موسسه حقوقی سام
اقامت انگلستان از طریق تمکن مالی + موسسه حقوقی سام

در این مقاله تلاش شده است شیوه های اخذ اقامت انگلستان از طریق تمکن مالی مورد بحث و بررسی قرار گیرد. شایان ذکر است شما عزیزان می توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان و یا تماس با موسسه ی حقوقی سام، از مشاوره تخصصی و رایگان بهره مند شوید.

موسسه حقوقی و بین المللی سام با داشتن 16 سال تجربه و بیش از 400 نمونه موفق اخذ کارت اقامت اروپا ، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. راه های قانونی گوناگونی برای اخذ انگلستان وجود دارد که در این مقاله با آنها آشنا خواهید شد. و اقامت انگلیس از طریق تمکن مالی بررسی خواهد شد.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

روش های دریافت اقامت انگلستان

اقامت انگلستان از طریق تمکن مالی+ موسسه حقوقی سام

آنچه که در مورد اقامت انگلستان از طریق تمکن مالی باید بدانید

  • اخذ اقامت انگلستان از طریق سرمایه گذاری
  • اخذ اقامت انگلستان از طریق تمکن مالی
  • اخذ اقامت انگلستان از طریق تحصیل
  • اخذ اقامت انگلستان از طریق کار
  • اخذ اقامت انگلستان از طریق تولد
  • اخذ اقامت انگلستان از طریق ازدواج
  • اخذ اقامت انگلستان از طریق پناهندگی

شیوه دریافت اقامت انگلستان از طریق سرمایه گذاری

تا قبل از 6 نوامبر 2014 براساس سیستم امتیاز بندی شما برای درخواست ویزای سرمایه گذاری انگلستان نیازمند این بودید که دارای حداقل سرمایه معادل یک میلیون پوند انگلیس باشید که 750.000 پوند آن در شرکت ها و موسسات قانونی انگلستان و 250.000 پوند آن در هر زمینه ای که خود مایل باشید به کار گرفته می شود. از طرف دیگر دارایی های شخص متقاضی اقامت انگلستان نباید کمتر از دو میلیون پوند باشد. مبلغ 750،000 پوند از این سرمایه در حسابی به صورت بلوکه قرار می گیرد. 250.000 پوند باقیمانده در اختیار فرد قرار می گیرد که می تواند آزادانه به تجارت یا خرید ملک بپردازد.

می توان گفت برای دریافت این ویزا شما نیازی به مدرک تحصیلات آکادمیک ندارید و داشتن مدرک زبان ضروری نیست. همچنین با دریافت ویزای سرمایه گذاری انگلستان شما می توانید همسر و فرزندان خود را همراه داشته باشید.

بعد از 6 نوامبر 2014 تغییراتی در قوانین ویزای سرمایه گذاری انگلستان ایجاد شد و از آن تاریخ به بعد برای درخواست ویزای سرمایه گذاری انگلستان نقدینگی شما نباید کمتر از 2 میلیون پوند باشد. این وجه باید در تملک متقاضی یا همسر او باشد و فرد باید بتواند اثبات کند که از چه طریقی آن را بدست آورده است.

بنابراین با توجه به قوانین مهاجرتی انگلستان در حال حاضر با سرمایه گذاری به مبلغ 2 میلیون پوند (برای 6 سال) در زمینه های زیر، به سرمایه گذار و خانواده او (همسر و فرزندان زیر 18 سال) اقامت انگلستان اعطا می شود:

  1. اوراق قرضه دولتی
  2. خرید سهام شرکت های انگلیسی
  3. سرمایه گذاری در شرکت های انگلیسی

نحوه اخذ اقامت انگلستان از طریق تمکن مالی

قانون تمکن مالی یا خود حمایتی، جزء زیر مجموعه های روش سرمایه داری در اروپا به شمار می رود، با این تفاوت که در این روش شما نیازی به انتقال و صرف سرمایه خود نخواهید داشت. فقط باید اثبات نمایید فردی با تمکن مالی قوی بوده و قصد دارید اقامت یک کشور اروپایی را دریافت کنید. در این روش شما اجازه کار در کشور مقصد را ندارید، زیرا که خود را به عنوان یک فرد متمکن معرفی نموده اید.

اما خودتان می توانید کسب و کاری راه اندازی کرده و افرادی را نیز استخدام نمایید و به صورت کار آفرین فعالیت داشته باشید. کشورهای معدودی هستند که از طریق این روش به شما اقامت می دهند یونان ، اتریش ، فرانسه و اسپانیا از جمله آن ها هستند. در هر کدام از این کشور ها شرایط و میزان دارایی شما با توجه به قوانین آن کشور متفاوت می باشد.

دریافت اقامت اروپا با تمکن مالی یکی از روش های سریع برای گرفتن اقامت می باشد. در کل اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی یعنی این که متقاضی بدون نیاز به کار کردن در کشور مقصد می تواند زندگی خود را اداره کند. برای این منظور می بایست گردش حساب خود را به همراه سایر مدارک مانند گواهی اسناد و مالکیت ها و سهام و… ارائه کنید. برای اثبات این موضوع،  متقاضی می تواند درآمد دریافتی خود را از طریق نشان دادن سود سرمایه سپرده گذاری، سهام شرکت و حقوق بازنشستگی ارائه دهد.

متقاضیان با اثبات تمکن مالی در کشور خود می توانند برای خود، همسر و فرزندان تحت تکفل اقامت دریافت نمایند. این اقامت به اشخاصی تعلق میگیرد که از تمکن مالی برخوردار باشند. افرادی که اقامت اروپا با تمکن مالی را دریافت می نمایند، نیازی به کار در اروپا نخواهند داشت و دولت های اروپایی انتظار دریافت مالیات و بیلان سالیانه از این افراد را نخواهند داشت.

درآمد ثابت ماهیانه از 4 طریق زیر قابل اثبات می باشد:

  • سود حاصل از سپرده بانکی
  • اجاره نامه ملکی
  • حقوق بازنشستگی
  • سود حاصل از سهام بورس

مدارک مورد نیاز برای اقامت انگلستان با تمکن مالی

  1. ارائه مدارک شناسایی و هویتی (شناسنامه+ پاسپورت)
  2. عکس
  3. اسناد شغلی
  4. پرینت 3 ماه حساب بانکی
  5. مدارک تمکن مالی

(مدارک عنوان شده بسته به کشور محل اقدام می تواند متفاوت باشد)

مزایا دریافت اقامت انگلیس با تمکن مالی

  1. سریع ترین روش اخذ اقامت
  2. عدم نیاز به حضور دائم متقاضی در کشور مقصد
  3. عدم نیاز به هیچگونه سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا
  4. عدم پرداخت مالیات
  5. عدم نیاز به مدرک زبان
  6. سهولت و سادگی در تمدید اقامت و تبدیل آن به اقامت دائم
  7. سهولت در تعهد حداقل زمان اقامــت در اتحـادیه اروپــا
  8. امکان رفت و آمد و زندگی آزادانه در کشورهای حوزه شنگن
  9. بهره مندی از اکثر امکانات و حقوق شهروندی در اتحادیه اروپا
  10. امکان استفاده از بیمه های درمانی معتبر در عرصه بین المللی
  11. سهولت دریافت ویزای مختلف جهان از جمله آمریکا، کانادا و انگلستان

اقامت انگلستان از طریق خود حمایتی امکان پذیر نمی باشد و چنانچه شما راغب می باشید از روش تمکن مالی اقدام نمایید می توانید گزینه های همچون فرانسه، اسپانیا یا پرتغال را انتخاب نمایید.

اقامت انگلستان از طریق تحصیل

کشور انگلستان به دلیل دارا بودن دانشگاه‌های معتبری مانند دانشگاه کمبریج، دانشگاه لندن، دانشگاه آکسفورد که همگی در رتبه‌های بالا در رنکینگ جهانی قرار دارند، درخواست‌های زیادی از سراسر دنیا برای تحصیل در انگلستان وجود دارد. تمام مهاجران تحصیلی به انگلیس باید ویزای تحصیلیTier 4، همان ویزای تحصیلی انگلستان را برای ورود به این کشور دریافت نمایند مگر اینکه دارای ملیت سوییس یا دارای پاسپورت یکی از کشورهای اروپایی باشند. برای افرادی هم که زیر 16 سال هستند، از طریق ویزای Tier 4 کودکان می‌توانند برای اقامت انگلستان از طریق تحصیل اقدام کنند.

اقامت انگلستان از طریق کار

ویزای کار انگلستان با نام ویزای Tier 2 شناخته می شود. در صورتی که تمایل به کار در انگلستان دارید و از کشوری خارج از اروپا و سوئیس اقدام می کنید میبایست در ابتدای امر از کارفرمایی job offer یا نامه پیشنهاد شغلی دریافت نموده و با آن درخواست ویزای کار نمایید. برای استخدام در انگلستان باید اسپانسر واجد شرایطی داشته باشید که ساکن این کشور باشید و در صورتی که شرایط شغلی که قصد اقدام برای آن را دارید با شرایط شما همخوانی داشته باشد می توانید با مشخص بودن میزان حقوق دریافتی اقدام نمایید.

سریع ترین زمانی که می توانید برای ویزای Tier 2 اقدام نمایید ۳ ماه پیش از شروع کارتان در انگلستان می باشد. هزینه ویزای Tier 2  با توجه به کشوری که از داخل آن قصد اقدام دارید متفاوت خواهد بود. حداکثر مدت زمانی که می توانید با این ویزا در انگلستان اقامت داشته باشید ۵ سال و ۱۴ روز یا مدت زمانی که در نامه اسپانسرشیپی شما قید شده به انضمام یکماه می باشد.

اقامت انگلستان از طریق تمکن مالی+ موسسه حقوقی سام

دریافت اقامت کاری انگلستان

اقامت انگلستان از طریق تولد

یکی از شرایط مهاجرت به انگلستان از طریق تولد می باشد، معمولا کشورها برای اعطای تابعیت خود از طریق تولد از یکی از دو معیار خون یا خاک و یا ترکیبی از هردو استفاده می کنند. از سال 1983 به بعد و با تصویب قوانین جدید، نظام حقوقی کشور انگلستان براساس معیار خون تنظیم شده است و این بدان معنی است که باید حداقل یکی از والدین فرد بریتانیایی باشند تا بتواند با تولد در خاک بریتانیا و یا کشور دیگری تابعیت انگلستان را کسب کند. در واقع این تابعیت به هر فردی که از پدر یا مادری بریتانیایی متولد شود تحمیل می گردد و صرف تولد در خاک بریتانیا موجب کسب تابعیت برای فرد نیست.

دریافت اقامت ازدواج انگلستان

طبق قوانین کشور انگلستان اگر شما قصد دارید که با یک فرد مقیم یا شهروند کشور انگلستان ازدواج کنید می توانید پس از ازدواج و اثبات مواردی برای دریافت این ویزا و اقامت انگلستان اقدام کنید.

برای دریافت این ویزا هردو طرف باید دارای سن بیش از 18 سال باشند. شخص درخواست دهنده ازدواج در انگلستان باید مدارکی دال بر درآمد و توانایی مالی خود ارائه دهد تا بیانگر این موضوع باشد که می تواند خود و همسرش را بدون نیاز به کمک های دولتی حمایت کند. شخص متقاضی این ویزا باید به سفارت انگلستان در کشور خود مراجعه و درخواست را به همراه کلیه مدارک ازدواج و مدارک دال بر اقامت و شهروندی همسر خود را ارائه دهد. با دریافت این ویزا شما اجازه کار، تحصیل و زندگی در خاک انگلستان را بدست می آورید و پس از طی مدتی 5 ساله میتوانید به اقامت دائم انگلستان دست یابید.

دریافت اقامت انگلستان از طریق پناهندگی

به طور کلی اخذ اقامت انگلستان از طریق پناهندگی امکان پذیر است اما به هیچ عنوان انتخاب این روش جهت مهاجرت و اخذ اقامت پیشنهاد نمی گردد. موسسه حقوقی سام، هیچگونه خدماتی در زمینه اخذ اقامت از طریق پناهندگی ندارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سوالات متداول

هزینه های زندگی حین تحصیل در انگلیس چقدر است؟

این هزینه با توجه به شهر و دانشگاه متغیر است. برای مثال متوسط هزینه زندگی دانشجویان دانشگاه کاردیف حدود 7300 پوند تخمین زده می شود در حالی که این رقم برای دانشجویان ادینبورگ حدود 15400 پوند در سال است.

آیا می توان هنگام تحصیل در انگلستان به شکل پاره وقت کار کرد؟

بله؛ اما در برخی از مواقع ممکن است محدودیت در ساعات کار داشته باشید. برای مثال 20 ساعت در هر ماه، که این موضوع ممکن است طبق نظر دانشگاه متغیر باشد.

تابعیت انگلستان از طریق تولد در چه صورتی امکان پذیر است؟

از سال 1983 قانونی اخذ شد که با توجه به آن تنها تولد در خاک این کشور موجب کسب تابعیت نمی شود بلکه یکی از والدین می بایست بریتانیایی باشد.

بیشتر بخوانید:  اقامت دائم آلمان

نمونه کارهای موفق موسسه سام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام