اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری اسلواکی
سرمایه گذاری اسلواکی

اسلواکی از جمله محبوب‌ ترین کشورهایی محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر بسیاری از مهاجران خارجی نسبت به کسب اقامت آن اقدام کرده‌اند. کسب اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری مستقیم ممکن نیست، بلکه شما باید با کمک روش ‌های همچون خرید ملک، ثبت شرکت و … نسبت به این امر اقدام کنید.

موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صد ها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله به بررسی اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری می پردازیم.

زندگی در کشور اسلواکی به معنای زندگی در یکی از آرامش ‌بخش‌ترین کشورهای اروپایی است. جالب است بدانید که این کشور نسبت به مهاجرت افرادی همچون پناهندگان سخت‌گیری چندانی ندارد و شاید به همین دلیل باشد که بسیاری از افراد این کشور را نسبت به سایر کشورهای اروپا در اولویت قرار می‌دهند.

سرمایه‌گذاری در این کشور از طریق مختلف دارای شرایط و راه و رسم مختص به خود است. اگر شما نیز از جمله افرادی به شمار می‌آیید که قصد دارید به کشور اسلواکی مهاجرت کنید، توصیه می‌‌کنیم ادامه متن را از دست ندهید؛ چرا که می‌خواهیم اطلاعات مناسبی را در این زمینه به شما ارائه دهیم.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

آشنایی مختصر با اسلواکی

پیش از بررسی امکان کسب اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری با روش‌های مختلف، بهتر است کمی به بررسی این کشور بپردازیم تا بتوانید شناخت بیشتری از آن پیدا کنید. پایتخت این کشور براتیسلاوا نام دارد و جمعیت کل کشور اسلواکی نیز حدوداً پنج و نیم میلیون نفر است. در این کشور همه مردم به زبان اسلواک سخن می‌گویند.

به علت قرار داشتن اسلواکی در اتحادیه اروپا، واحد پول این کشور در سال‌های اخیر به یورو تغییر پیدا کرده است و از آن به عنوان پل بین شرق و غرب این قاره یاد می‌کنند. در واقع، همین امر موجب شده است که شرکت ‌های تجاری بسیار بزرگی در این کشور مشغول صادرات و واردات اجناس مختلف از غرب اروپا به سمت کشورهای واقع در شرق اروپا مانند اوکراین، لهستان و … باشند.

پرچم کشور اسلواکی

زندگی در این کشور به علت داشتن فرهنگ بالای مردم و همچنین پیروی از قوانین اتحادیه اروپا یک زندگی بی‌نظیر محسوب می‌شود.

روش های سرمایه‌ گذاری در کشور اسلواکی

حال که به طور کامل با کشور اسلواکی آشنا شدید، بهتر است به بررسی برخی از مهم‌ ترین روش‌های مربوط به اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری بپردازیم. پیش از اعلام این روش‌ ها باید گفت که هر یک از راهکارهای مربوطه باید به صورت کاملاً قانونی و طی روند رسمی پیگیری شوند تا بتوان به نتیجه مورد نظر رسید.

خرید یک بیزینس

یکی از روش های سرمایه گذاری،‌ خرید یک بیزینس یا کسب و کار آماده است. شما به عنوان یک مهاجر خارجی می‌توانید یک بیزینس در حال فعالیت در این کشور را بخرید و پس از خرید بیش از پنجاه درصد از سهام بیزینس مربوطه، روند کسب اقامت خود را پیگیری کنید. این گزینه را می‌توان بهترین انتخاب برای افرادی دانست که قصد ندارند ریسک بالایی را تجربه کنند. به طبع، خریداری یک بیزینس در حال فعالیت نسبت به راه‌ اندازی یک بیزینس از صفر دارای ریسک مالی کم‌تری است، البته برای موفقیت در این امر باید به فاکتورهای مختلفی توجه کنید.

یکی از مهم ‌ترین فاکتورهای مربوط به این موضوع، داشتن تجربه لازم در زمینه مدیریت بیزینس مورد نظر است. به عنوان مثال؛ اگر تجربه شما بیشتر در حوزه رستوران است، راه ‌اندازی یک بیزینس مربوط به فروش قالی چندان مناسب شما نیست.

در حالی که برای پیگیری سایر روش ‌های موجود در این زمینه باید مدت زمان نسبتاً زیادی را صرف جمع ‌آوری مدارک، ارائه آن ‌ها، تنظیم بودجه و … کنید. در روش خریداری بیزینس تنها موضوع خرید بیش از پنجاه درصد سهام شرکت یا مجموعه تجاری مورد نظر اهمیت دارد. این روش منتهی به اخذ اقامت نمی گردد.

3

سرمایه‌ گذاری آزاد

یکی دیگر از روش‌های محبوب، انتخاب روش سرمایه‌گذاری آزاد است. در این روش شما مستقیماً به سراغ راه اندازی یک کسب و کار و یا خرید آن نمی‌روید،‌ بلکه دارایی خود را در اختیار یک صندوق سرمایه‌گذاری قرار می‌‌دهید. در مرحله بعد، کارشناسان و متخصصان مالی آن مرکز نسبت به سرمایه‌گذاری با دارایی شما اقدام می‌‌کنند. به همین جهت، این روش به افرادی توصیه می‌شود که دارای تجربه لازم جهت انجام امور مربوط به خرید بیزینس و … نیستند. شما حتی می‌توانید به جای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های مالی، به سراغ سرمایه‌گذاری در یک استارت‌آپ یا شرکت نوپای مناسب که آینده‌ روشنی دارد، بروید.

اگرچه مزیت اصلی این امر، عدم نیاز به آشنایی با امور مالی به صورت پیشرفته است، اما باید توجه داشته باشید که این راهکار دارای ریسک ‌های مختص به خود است. قاعدتاً اگر در شرکت نامناسبی سرمایه‌گذاری کنید، امکان از بین رفتن کل دارایی شما نیز وجود دارد. به همین دلیل، توصیه می‌شود که پیش از اقدام برای سرمایه‌گذاری آزاد حتماً در مورد شرکت مربوطه تحقیقات مفصلی را انجام دهید. روش سرمایه گذاری آزاد منتهی به اخذ اقامت نمی گردد.

خرید ملک

نمی‌توان از روش‌های اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری یاد کرد، اما نامی از روش خرید ملک نبرد. خریداری ملک‌ نیز یکی از بهترین روش‌های موجود برای متقاضیان کسب اقامت کشور اسلواکی محسوب می‌شود. خوشبختانه بازار خرید ملک و املاک در این کشور یک بازار پویا محسوب می‌شود و می‌توانید به راحتی ملک مورد نظر خود را در اسلواکی خریداری کنید.

بعضی از افراد، خرید ملک را به عنوان یک روش سرمایه‌گذاری نمی‌بینند. باید گفت که چنین نگرشی یک نگرش کاملاً نادرست محسوب می‌شود. به علت رشد فزاینده بازار املاک در این کشور می‌توان خریداری ملک را یک راه عالی برای سرمایه‌گذاری در کشور اسلواکی محسوب کرد. جالب است بدانید که برای خرید ملک در این کشور حتی به اقامت موقت نیز نیازی ندارید. این به آن معنا است که شما می‌توانید ملک مربوطه را حتی در زمانی که در اسلواکی حضور ندارید، نیز اجاره دهید. محدودیت خاصی در زمینه تعداد املاک قابل خریداری توسط متقاضیان خارجی در این کشور وجود ندارد. در واقع، شما می‌توانید در صورت نیاز چندین ملک آپارتمانی یا حتی ویلایی را به صورت همزمان خریداری کنید. با توجه به این موارد باید گفت که خریداری ملک یک گزینه عالی از بین روش‌های مختلف کسب اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری به شمار می‌آید. لازم به ذکر است بدانید خرید ملک در کشور اسلواکی منتهی به اخذ اقامت نمی شود و فقط افراد می توانند به دید سرمایه گذاری به آن نگاه کنند.

4 1

ثبت شرکت

گزینه دیگری که باید در زمینه اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری از آن نام ببریم، ثبت شرکت در اسلواکی است. این روش نیز همانند روش خریداری یک بیزینس فعال از جمله راهکارهایی به شمار می‌آید که متقاضی می‌تواند به کمک آن خیلی سریع اقامت اسلواکی را دریافت کند. در زمینه ثبت شرکت باید به یک نکته اساسی دقت کنید و آن موضوع، میزان بودجه مورد نظر برای این کار است. این روش تنها روش سرمایه گذاری در اسلواکی محسوب می شود که منجر به اخذ اقامت می گردد.

حداقل بودجه مورد نیاز برای ثبت شرکت بستگی به نوع شرکت انتخابی شما دارد. در واقع، نوع شرکت از نظر مسئولیت محدود یا عمومی، تعیین‌کننده حداقل بودجه مورد نظر است. اگر به دنبال صرفه ‌جویی در هزینه ‌های خود هستید و فقط می‌خواهید اقامت اسلواکی را به دست بیاورید، ثبت شرکت با مسئولیت محدود گزینه‌ خوبی برای کسب اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری است. برای ثبت این نوع شرکت ‌ها باید حداقل پنج هزار یورو سرمایه داشته باشید. این در حالی است که برای ثبت شرکت‌ های موسوم به شرکت عمومی، میزان حداقل سرمایه‌گذاری حدوداً بیست و پنج هزار یورو خواهد بود، البته باید به این نکته اشاره کنیم که شما علاوه بر داشتن حداقل سرمایه‌ مورد نیاز، باید یک بیزینس پلن بسیار قوی نیز داشته باشید. هزینه اقامت اسلواکی بسته به تعداد اعضای خانواده و شرایط متقاضیان متغیر می باشد. به علت پیچیدگی‌ های این روش معمولاً توصیه می‌شود که از مراحل اولیه سرمایه‌گذاری، از مشاوران حقوقی و مهاجرتی مانند کارشناسان مجرب مجموعه سام کمک بگیرید.

خرید اوراق قرضه

اگرچه امکان خرید اوراق قرضه در کشور اسلواکی توسط افراد متقاضی وجود دارد، اما باید به یاد داشته باشید که این مورد یک راهکار برای کسب اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری به شمار نمی‌آيد. در واقع، شما می‌توانید به میزان دلخواه اوراق قرضه مختلفی را در این کشور خریداری کنید، اما امکان استفاده از آن برای کسب اقامت کشور اسلواکی وجود ندارد. سازمان بورس اسلواکی که با نام nbs شناخته می‌شود، موظف است که اوراق قرضه را در اختیار متقاضیان خارجی نیز قرار دهد. خرید اوراق قرضه یکی از روش های سرمایه گذاری در اسلواکی می باشد و منتهی به اخذ اقامت این کشور نمی گردد.

5

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

نتیجه گیری

از بهترین کشورهای اروپایی که سطح رفاه بالایی دارد و سرمایه‌گذاران بسیاری را در خود جای داده است، می‌توان به اسلواکی اشاره کرد. این کشور از لحاظ شاخص کیفیت زندگی نیز در رتبه بالایی قرار دارد. شما می‌توانید از روش ‌های مختلف، در این کشور سرمایه گذاری کنید.

اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری به شکل ثبت شرکت، خرید بیزینس، خرید ملک و … امکان‌پذیر است. اما باید بدانید تمامی روش های مطرح شده در بالا منتهی به اخذ اقامت نمی گردند. تنها روش اخذ اقامت اسلواکی، ثبت شرکت می باشد. مهم ‌ترین امر در این زمینه، بهره‌گیری از خدمات شرکت‌ های مهاجرتی معتبری است که در این خصوص اطلاعات مناسبی را در اختیار شما قرار دهند. از این رو، می‌توانید با کارشناسان مجموعه سام تماس بگیرید تا شما را در کلیه مراحل مربوط به این امر یاری کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام