اقامت اروپا از طریق TRP

اقامت اروپا از طریق TRP + موسسه حقوقی سام
اقامت اروپا از طریق TRP + موسسه حقوقی سام

در مقاله زیر، به شرح روش های اخذ اقامت اروپا از طریق TRP (اقامت موقت اروپا) پرداخته شده است. شما عزیزان می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شیوه های اخذ اقامت دائم و موقت اروپا از طریق تکمیل فرم مشاوره رایگان با کادر مجرب موسسه حقوقی بین و المللی سام در ارتباط باشید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

بررسی اقامت اروپا از طریق TRP

منظور از اقامت اروپا از طریق TRP ، دریافت اقامت موقت می‌باشد. TRP مخفف عبارت Temporary resident permitو به معنی اقامت موقت و prp مخفف عبارت Permanent resident permit به معنی اقامت دائم می‌باشد.

در نتیجه TRP مشخصا روشی برای اخذ اقامت اروپا محسوب نمی‌شود. برخی از روش های اخذ اقامت اروپا که به TRP(اقامت موقت) و برخی از آن ها به PRP (اقامت دائم) منتهی می‌گردد.

روش های اخذ اقامت اروپا

  • اخذ اقامت اروپا از روش سرمایه گذاری
  • اخذ اقامت اروپا از روش ثبت شرکت
  • اخذ اقامت اروپا از روش تمکن مالی
  • اقامت اروپا از طریق تولد
  • اقامت اروپا از طریق ازدواج
  • اقامت اروپا از طریق کاری
  • اقامت اروپا از طریق تحصیل

در ادامه به بررسی و معرفی روش های موقت می پردازیم. روش های موقت اقامت اروپا تحت شرایطی مشخص و پس از گذراندن زمان مشخصی قابلیت تبدیل به اقامت دائم را دارد.

روش سرمایه گذاری 

یکی از بهترین تجارت ها و سرمایه گذاری ها، سرمایه گذاری در زمینه املاک و مستغلات و به طور کلی خرید ملک است. در کشور های اروپایی شرایط جدیدی بوجود آمده است که راحت تر و با دغدغه کمتری نسبت به قبل، می توان در این کشور ها ملک خرید و اقامت دائم اروپا را بدست آورد.برنامه اخذ اقامت کشور‌ های اروپایی از طریق خرید ملک، از هر کشوری در کلیات مشابه و در جزئیات متفاوت است.

به طور کلی پس از اخذ مجوز اقامت اروپا از طریق خرید ملک ، می توانید اعضای خانواده (همسر و فرزندان) و پدر و مادر خود را نیز با خود به عنوان همراه به آن کشور ببرید. در برخی کشور ها مانند پرتغال با خرید ملک اقامت موقت دریافت می نمایید اما تنها کشوری که از همان ابتدا با خرید ملک به ارزش 250 هزار یورو، به متقاضی، همسر، فرزندان زیر 21 سال، پدر و مادر متقاضی و همچنین پدرو مادر همسر اقامت دائم می دهد، کشور یونان می باشد.

روش ثبت شرکت

ثبت شرکت در اروپا یکی از راه های اخذ اقامت کشور های اروپایی می باشد. ثبت شرکت در همه کشورهای اروپا برای اخذ اقامت مناسب نمی باشد و تنها برخی از کشور ها هستند که از این طریق به شما اقامت می دهند. ثبت شرکت به تنهایی منجر به اخذ اقامت دائم در کشورهای اروپایی نخواهد شد و شما باید فعالیت های دیگری انجام دهید تا از این طریق، اقامت خود را به دست بیاورید.

برای ثبت شرکت در بعضی کشور ها باید بیزینس پلن قوی ارائه دهید. در صورتی که طرح تجاری (بیزینس پلن) شما مورد تایید کشور مورد نظر واقع شود، اقامت اولیه یک ساله به صورت موقت صادر می شود. در برخی کشور ها پروسه ثبت شرکت یا ثبت نمایندگی و دریافت اقامت ساده تر و بدون نیاز به طرح توجیهی می باشد.

در روش اقامت از طریق ثبت شرکت در برخی از کشور ها، متقاضی می تواند برای مدیر عامل و 3 عضو هیات مدیره و خانواده شان (جمعا 4 خانواده) درخواست اقامت کند. در اکثر موارد خیر. طبق قانون اتحادیه اروپا اگر شما بتوانید به مدت 5 سال بدون وقفه اقامت موقت کشوری را حفظ نمایید، در پایان سال پنجم می توانید برای اقامت دائم اقدام نمایید. اگر شرکت ثبت شده صوری باشد، باید بدانید که دیر یا زود غیر فعال بودن شرکت شما مشخص می شود و در این صورت نمی توانید برای تمدید و دریافت اقامت دائم اقدام نمایید.

اقامت اروپا از طریق TRP + موسسه حقوقی سام

اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت

روش تمکن مالی

قانون تمکن مالی یا خود حمایتی جزء زیر مجموعه های روش سرمایه گذاری در اروپا به شمار می رود، با این تفاوت که در این روش شما نیازی به انتقال و صرف سرمایه خود نخواهید داشت. فقط باید اثبات نمایید فردی با تمکن مالی قوی بوده و قصد دارید اقامت یک کشور اروپایی را دریافت کنید. در این روش شما اجازه کار در کشور مخاطب را ندارید، زیرا که خود را به عنوان یک فرد متمکن معرفی نموده اید.

اما خودتان می توانید کسب و کاری راه اندازی کرده و افرادی را نیز استخدام نمایید و به صورت کار آفرین فعالیت داشته باشید. کشورهای معدودی هستند که از طریق این روش به شما اقامت می دهند یونان ، اتریش ، فرانسه و اسپانیا از جمله آن ها هستند. در هر کدام از این کشور ها شرایط و میزان دارایی شما با توجه به قوانین آن کشور متفاوت می باشد.

دریافت اقامت اروپا با تمکن مالی یکی از روش های سریع برای گرفتن اقامت می باشد. درکل اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی یعنی این که متقاضی بدون نیاز به کار کردن در کشور مقصد می تواند زندگی خود را اداره کند. برای این منظور می بایست گردش حساب خود را به همراه سایر مدارک مانند گواهی اسناد و مالکیت ها و سهام و… ارائه کنید. برای اثبات این موضوع،  متقاضی می تواند درآمد دریافتی خود را از طریق نشان دادن سود سرمایه سپرده گذاری، سهام شرکت و حقوق بازنشتگی ارائه دهد.

متقاضیان با اثبات تمکن مالی در کشور خود می توانند برای خود، همسر و فرزندان تحت تکفل اقامت دریافت نمایند. این اقامت به اشخاصی تعلق میگیرد که از تمکن مالی برخوردار باشند. افرادی که اقامت اروپا با تمکن مالی را دریافت می نمایند، نیازی به کار در اروپا نخواهند داشت و دولت های اروپایی انتظار دریافت مالیات و بیلان سالیانه از این افراد را نخواهند داشت.

درآمد ثابت ماهیانه از 4 طریق زیر قابل اثبات می باشد:

  • سود حاصل از سپرده بانکی
  • اجاره نامه ملکی
  • حقوق بازنشستگی
  • سود حاصل از سهام بورس

روش ویزای کاری

برطبق قوانین اتحادیه اروپا افرادی که می خواهند از طریق کار برای اخذ اقامت اروپا اقدام کنند، نیازمند دعوت نامه از سمت کارفرما هستند و برای اینکه یک کارفرما بتواند برای شخص متقاضی کار در فرانسه اروپا دعوت نامه کاری ارسال کند باید کار مورد نظر را به مدت سه ماه در کشور مورد نظر آگهی کند.

و اگر شخصی برای کار مورد نظر پیدا نشود به مدت 3 ماه در اتحادیه اروپا آگهی را تمدید می‌نماید و اگر مجددا شخصی برای آن کار مورد نظر پیدا نشود این امکان برای شخص متقاضی کار در آن کشور ایجاد می‌شود که از طریق اخذ دعوت نامه کاری وارد کشور مورد نظر شود و از طریق اقامت کاری بعد از طی یک پروسه 7 ساله اقامت اروپا را اخذ نماید.

نکته قابل توجه در این مورد این است که اگر شخصی هفت سال متوالی در یکی از کشورهای اروپایی حضور داشته باشد چه از طریق کار و چه از طریق تحصیل می‌تواند اقامت دائم اروپا را اخذ نماید. اگر کارفرمای شما حاضر شود شما را بیمه کند، اقدام جهت دریافت ویزای دائم برای شما بسیار راحت تر خواهد بود.

روش ویزای تحصیلی

افراد بسیاری هستند که همیشه تحصیل در دانشگاه های برتر جهان برایشان جذابیت دارد. کشورهای اروپایی برترین دانشگاه های دنیا را در خود جای داده و علاوه بر رنکینگ بالا، رایگان بودن تحصیل در اکثر این کشورها هر فردی را مجذوب دانشگاه های آن می‌نماید. در تمام دوره های تحصیلی، هزینه تحصیل تقریبا رایگان میباشد. معمولا دانشجویانی که در اروپا تحصیل میکنند 20 ساعت در هفته اجازه کار پاره وقت دارند. پس از فارغ التحصیلی در صورتی که در یک شغل پذیرفته و مشغول به کار شوند، امکان اخذ اقامت اروپا را خواهند داشت.

اقامت اروپا از طریق TRP + موسسه حقوقی سام

اقامت اروپا از طریق ویزای تحصیلی

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در خصوص اقامت اروپا از طریق TRP رایگان با ما تماس بگیرید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سوالات متداول در مورد اقامت موقت اروپا

ارزان ترین روش اخد اقامت اروپا کدام است؟

کم هزینه ترین روش مهاجرت به کشور های اروپایی میتواند دریافت پیشنهاد کار و اخد ویزای کار باشد. در بعضی از کشورها مانند اتریش و فرانسه با تحصیل رایگان نیز میتوان اقامت گرفت. اما این روش ها بسته به سن و شرایط متقاضی، و وضعیت سفارت و اداره مهاجرت، ممکن است برای هر فردی مناسب نباشد.

آیا می توان با تمکن مالی اقامت اروپا را اخذ کرد؟

بله در این روش، شخص نیازی به انتقال سرمایه به خارج از کشور و انجام هیچ نوع سرمایه گذاری ندارد و فقط با اثبات تمکن مالی خویش و ارایه مدارک وجه مورد نظر در حساب شخصی خود، می تواند اقامت اروپا را بدست آورد.

خرید اقامت اروپا واقعیت دارد و آیا شدنی است؟

خرید اقامت اروپا به آن معنا که شما با پرداخت پول بتوانید پاسپورت یک کشور را بخرید، واقعیت ندارد. هر کشور اروپایی چارچوب و قوانین خود را برای پذیرش مهاجرین دارد؛ اما می‌توان اقامت برخی از کشورهای اروپایی را با سرمایه گذاری و خرید ملک و بدون شرط حضور به دست آورد.

فارغ التحصیلان دانشگاه های اروپا در چه صورتی می توانند اقامت بگیرند؟

در صورتی که در یک شغل پذیرفته شوند و فعالیت کنند می تواند اقامت اروپا را بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام