تمدید اقامت اسلواکی

تمدید اقامت اسلواکی - موسسه حقوقی سام
تمدید اقامت اسلواکی - موسسه حقوقی سام

موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صدها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله سعی داریم پروسه تمدید اقامت اسلواکی  را بررسی نمائیم.

کشور اسلواکی به ‌عنوان یکی از کشور‌های مهاجر پذیر حوزه شینگن ‌قوانین خاصی در مورد اخذ و تمدید اقامت تدوین کرده است. مؤسسه حقوقی سام علاوه بر اخذ اقامت اسلواکی در زمینه تمدید اقامت اسلواکی‌ نیز خدمات شایان توجهی ارائه می‌دهد‌ تا مهاجرین دغدغه تمدید اقامت نداشته باشند. تمام مهاجرین موقت مقیم اسلواکی تا زمان دریافت کارت اقامت دائم به تمدید اقامت موقت نیاز دارند. تمدید اقامت در این کشور علاوه بر کسب درآمد معین به پرداخت مالیات و تمکن بستگی دارد.

بهترین زمان اقدام به درخواست تمدید اقامت 2 الی 3 هفته پیش از اتمام مهلت کارت پیشین است. تهیه مدارک مورد نیاز تمدید اقامت در کشور اسلواکی یا کشور ثالث امری زمان‌ بر است. از این ‌رو سپردن آن به متخصصین، بهترین تصمیم است.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

تایم طلایی تمدید اقامت موقت اسلواکی

عدم تمدید کارت اقامت اسلواکی یا سایر کشور‌های حوزه شینگن در تایم مشخص، امکان اقامت و تردد در این کشور را لغو می‌کند. ‌از این‌رو اقدام به ‌موقع علاوه بر تمدید ویزا، نگرانی‌های احتمالی را از بین می‌برد. بهترین زمان اقدام به تمدید کارت اقامت ۶۰ الی ۹۰ روز پیش از اتمام تاریخ انقضای کارت فعلی است.

علت تأکید بر اقدام زودتر از موعد، تمدید اقامت اسلواکی در موعد مقرر است. در غیر این صورت تمام سابقه اقامت فرد در اسلواکی هدر می‌رود. در واقع تأخیر یک‌ روزه در دریافت کارت تمدید پس از اتمام تاریخ کارت پیشین، تمام سابقه فرد نادیده گرفته می‌شود؛ بنابراین مراجعه سریع‌ انتخابی هوشمندانه است.

مدارک مورد نیاز تمدید کارت اقامت اسلواکی

تمدید اقامت اسلواکی + موسسه حقوقی سام

مدارک لازم برای تمدید کارت اقامت اسلواکی

تمدید اقامت موقت این کشور به مدارک و شواهد خاصی نیاز دارد که از سوی وزارت مهاجرت کشور مشخص شده‌اند. لیست مدارک مورد نیاز شامل موارد ذیل است:

  • کپی پاسپورت معتبر دارای حداقل ۶ ماه اعتبار الزامی است.
  • ثبت درخواست تمدید اقامت اسلواکی به زبان رسمی این کشور، گام اصلی تمدید اقامت است.
  • پرینت یا گواهی بانکی مبنی بر تأیید موجودی حساب شخص یا اعضای خانواده وی در اسلواکی الزامی است.
  • میانگین موجودی حساب افراد بزرگسال ۲۵۰۰ یورو و کودکان ۱۳۰۰ یورو است. این مدرک در واقع ضمانت تمکن مالی فرد در تأمین هزینه‌ های اقامت اسلواکی است.
  • گواهی پرداخت مالیات تعیین شده از سوی اداره مالیات
  • مدرک مالکیت ملک مسکونی قابل سکونت
  • اجاره ‌نامه منزل و گواهی تأیید محضری صاحب‌خانه مبنی بر اجازه اقامت فرد در منزل
  • تهیه گواهی حمایت از خانواده برای افراد سرپرست‌ خانوار
  • ارائه مدرک تأیید کارآفرینی در صورت درخواست برای اقامت کارآفرینی
  • گواهی شرکت بیمه مبنی بر پرداخت تمام وجه بیمه
  • عکس پرسنلی رنگی

شرایط تأیید و تمدید کارت اقامت اسلواکی

تمدید مجوز اقامت اسلواکی علاوه بر مدارک مذکور به رعایت شرایطی خاصی نیاز دارد. رعایت تمام شرایط و قوانین معین شده از سوی دولت اسلواکی برای متقاضیان کارت اقامت الزامی است. اهمیت این موضوع به‌ قدری است که پلیس صحت هر یک از شرایط را بررسی می‌کند.

برخی از شرایطی صدور اقامت مجدد به رعایت آنها بستگی دارد به شرح ذیل هستند:

  • از سال 2018 قوانین جدیدی درمورد حداقل مدت‌ زمان اقامت فرد در خاک اسلواکی تنظیم شده‌ است. بر اساس این قانون فرد متقاضی باید حداقل به ‌اندازه نصف اعتبار مجوز قبلی در اسلواکی اقامت داشته باشد. فرد می‌تواند بدون وقفه یا طی چند دفعه، این شرط را به ‌جای آورد.
  • سکونت در منزل شخصی و ارائه مدرک معتبر از شروط تمدید اقامت اسلواکی است. خواه منزل استیجاری باشد یا در مالکیت متقاضی باشد.
  • پرداخت مالیات برای کارآفرینان و صاحبان شرکت در اسلواکی یا سایر مشاغل مشمول مالیات یکی از این شروط است.
  • دسترسی به دفتر، انبار یا فضای خاص جهت فعالیت کارآفرینان، صاحبان شرکت و مدیران به تسریع تمدید مجوز کمک می‌کند.
  • کسب سود معین برای کارآفرینان و شرکت‌ها پس از پرداخت مالیات از شروط اخذ مجوز است. حداقل سود برای کارآفرینان ۴ هزار یورو و برای شرکت‌ها ۱۲ هزار یورو است.
  • ارائه فاکتور انجام معاملات و فعالیت‌های اقتصادی کلان به تسریع پروسه کمک می‌‌‌کند.

زمان بررسی و اعلام وضعیت تمدید کارت

پروسه تمدید مجوز اقامت اسلواکی از مرحله ثبت درخواست تا صدور مجوز تقریباً سه ماه طول می‌کشد. کوتاه یا طولانی شدن پروسه به کیفیت مدارک ارائه شده توسط متقاضی بستگی دارد. هنگامی که تمام شرایط و مدارک لازم در اختیار واحد مربوطه قرار گیرد، پروسه هر چه سریع‌تر انجام می‌شود.

در صورت عدم تکمیل یا عدم صحت مدارک امکان طولانی شدن فرایند وجود دارد. پلیس طی این سه ماه به بررسی مدارک و وضعیت متقاضی می‌پردازد. در بهترین شرایط کارت تمدید اقامت اسلواکی پس از سه ماه به آدرس پستی فرد ارسال می‌شود.

علل تمدید کارت اقامت کشور اسلواکی

در دورانی که هر فردی آرزوی داشتن ویزا و اقامت کشور‌های اروپایی را دارد، تمدید اقامت این کشور امتیاز محسوب می‌شود. علت تمدید این مجوز از فردی به فرد دیگر متفاوت است. متقاضیان اقامت دائم اسلواکی، پس از پنج سال اقامت موقت، موفق به دریافت اقامت دائم می‌شوند. از این ‌رو تمدید مرتب مجوز موقت، شرط اصلی اخذ اقامت اسلواکی است.

برخی دیگر به ‌منظور امکان رفت‌ و آمد به کشور‌های حوزه شینگن، نسبت به تمدید مجوز اقدام می‌کنند. فعالیت اقتصادی و رفت ‌و آمد به کشور‌های حوزه شینگن با داشتن کارت اقامت موقت میسر می‌شود.

مراحل تمدید اقامت در اسلواکی چگونه است؟

پروسه این کار از مراحل ثبت درخواست، جمع ‌آوری و ارائه مدارک، بررسی‌ توسط پلیس و نهاد‌های مربوطه و در نهایت صدور کارت تشکیل شده است. فرد متقاضی جهت ثبت درخواست به دادگستری و مراکز خدمات پلیس مراجعه می‌کند. سپس پلیس مربوطه به ‌منظور بررسی صحت مدارک به تحقیقات میدانی می‌پردازد.

 اغلب اوقات فرد متقاضی توسط پلیس مورد مصاحبه قرار می‌گیرد. صداقت در پاسخ به سؤال‌ها روند پروسه را سریع ‌می‌کند. در صورت نیاز ابلاغیه‌های لازم جهت تکمیل مدارک به فرد ارسال می‌شوند.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

نتیجه‌گیری

با توجه ‌به اهمیت بالای تمدید اقامت این کشور، اقدام به ‌موقع و صحیح مهم است. انجام امور مهاجرتی به دانش و آگاهی به‌ روز نیاز دارد. این مهم بدون مشورت با کارشناسان مهاجرتی میسر نمی‌شود.

مشاوران مجموعه مهاجرتی سام با آگاهی تمام افتخار دارد پروسه مهاجرت به اسلواکی و تمدید اقامت اسلواکی را با کمترین هزینه در کمترین زمان برای متقاضیان میسر سازد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

اقامت کارآفرینی اسلواکی چقدر زمان می برد؟

پس از اینکه مدارک خود را به سفارت ارائه دهید 4 ماه بعد اقامت موقت صادر می شود که مدت اعتبار آن 1 یا 2 ساله است. پس از 5 سال می توانید برای اقامت دائم اقدام نمایید.

اقامت اسلواکی از طریق ثبت شرکت چه مزایایی دارد؟

با دریافت این نوع اقامت فرد متقاضی و خانواده اش از تمامی حقوق شهروندی برخوردار بوده و امکان کار و تحصیل و زندگی در تمامی کشور های حوزه شینگن برایشان میسر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام