اقامت سرمایه گذاری پرتغال

اقامت سرمایه گذاری پرتغال + موسسه حقوقی سام
اقامت سرمایه گذاری پرتغال + موسسه حقوقی سام

روش های اخذ اقامت پرتغال

  • اخذ اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری
  • اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک
  • اخذ اقامت پرتغال از طریق بازنشستگی
  • اخذ اقامت پرتغال از طریق کار
  • اخذ اقامت پرتغال از طریق ازدواج
  • اخذ اقامت پرتغال از طریق تولد
  • اخذ اقامت پرتغال از طریق تحصیل
  • اخذ اقامت پرتغال از طریق پناهندگی

در این مقاله روش سرمایه گذاری پرتغال به طور کامل مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. شایان ذکر است شما عزیزان می توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان و یا تماس با موسسه حقوقی سام از مشاوره تخصصی و رایگان بهره مند شوید.

اخذ اقامت سرمایه گذاری پرتغال

کشور پرتغال از کشورهای توسعه یافته اتحادیه اروپا است. طی سالیان اخیر نزد مهاجرین محبوبیت بالایی کسب کرده است. اخذ اقامت سرمایه گذاری در کشور پرتغال گزینه مطلوب سرمایه گذاران و داوطلبان مهاجرت سریع و بی دردسر می باشد. طبق قانون مصوب پارلمان پرتغال در سال 2013، افراد خارجی سرمایه گذار در پرتغال مشمول دریافت اقامت این کشور می‌باشند.

اخذ اقامت سرمایه گذاری پرتغال همچون اغلب کشور های اتحادیه اروپا، از طریق ثبت شرکت، کارآفرینی و… میسر می‌گردد. هر یک از روش های اخذ اقامت نیازمند رعایت شرایط و قوانین خاصی می باشد. سرمایه گذاری در پرتغال علاوه بر توانایی مالی، مشروط به سن قانونی، اخذ پاسپورت و عدم سوء پیشینه می باشد.

دلایل محبوبیت اقامت سرمایه گذاری پرتغال

اخذ اقامت سرمایه گذاری پرتغال به دلایل مختلفی نزد مردم کشورهای خاورمیانه، مخصوصا ایران بسیار حائز اهمیت است. محبوبیت اقامت این کشور فراتر از جمعیت کم و آب و هوای مطلوب و عضویت این کشور در اتحادیه اروپا می باشد. رونق اقتصادی چشمگیر، پول ملی ارزشمند و عضویت پرتغال در ناتو از دیگر دلایل محبوبیت آن می باشد.

اخذ اقامت سرمایه گذاری پرتغال ابتدا به صورت موقت و سالانه است. اما امکان تمدید و تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم و دریافت حقوق شهروندی پس از گذشت 5 سال امکان پذیر می باشد. امکان سفر به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا با ویزای پرتغال، میزان سرمایه گذاری در پرتغال را افزایش می‌دهد. دریافت اقامت خانواده فرد سرمایه گذار در پی دریافت ویزا موقت قابل انجام است.

بیشتر بخوانید:  تفاوت ویزا و اقامت

روش های دریافت اقامت سرمایه گذاری پرتغال

یکی از راه های مطمئن و بدون دردسر مهاجرت به پرتغال، سرمایه گذاری در مبالغ معین می باشد. اخذ اقامت سرمایه گذاری پرتغال پس از تصویب طرح پذیرش سرمایه گذار از کشورهای خارجی رایج شده است. این دولت در واقع به منظور ارز آوری و رشد اقتصادی کشور، افراد خارجی را با پیشنهاد اقامت از طریق سرمایه گذاری ترغیب نمود.

خرید ملک در پرتغال

خرید ملک و مستغلات به منظور کسب دریافت اقامت سرمایه گذاری پرتغال و بسیاری از کشورهای دیگر رایج می باشد. ارزش مادی ملک برای دریافت گلدن ویزای پرتغال باید حداقل 500 هزار یورو باشد. خرید خانه در مناطق توریستی این کشور، امکان اجاره و سودآوری برای خریدار را فراهم می‌کند.

اقامت سرمایه گذاری پرتغال از طریق خرید ملک، ابتدا به مدت یکسال اعتبار دارد. امکان تمدید ویزای طلایی تا پنج سال فراهم می باشد. سپس فرد می تواند جهت دریافت اقامت دائم اقدامات لازم را انجام دهد. اخذ اقامت برای تمام اعضای خانواده و حتی فرزندان بالای 18 سال در شرایط خاص امکان پذیر می باشد.

اقامت سرمایه گذاری پرتغال + موسسه حقوقی سام

سرمایه گذاری در پرتغال با خرید ملک

اخذ اقامت پرتغال از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت و کارآفرینی سودآور در پرتغال یکی از روش های درآمد زا اخذ اقامت سرمایه گذاری پرتغال است. ثبت شرکت و کارآفرینی در عین شباهت هایی که با یکدیگر دارند، تفاوت هایی نیز دارند. در این روش نیاز به ارائه بیزینس پلن و یا همان طرح توجیهی می باشد. در صورت تائید طرح توجیهی، دولت پرتغال به منظور ثبت و راه اندازی شرکت، امکان اقامت چهار ماهه به فرد تخصیص می‌دهد. در صورت مشاهده فعالیت شرکت، اقامت فرد تمدید می‌شود. ناگفته نماند دریافت اقامت اعضای خانواده از این طریق منوط به فعالیت آنها در شرکت می باشد.

بیشتر بخوانید:  اقامت بازنشستگی پرتغال
اقامت پرتغال با کارآفرینی و اشتغال زایی

کارآفرینی و اشتغال زایی برای بیش از 10 نفر در کشور پرتغال منجر به صدور اقامت سرمایه گذاری پرتغال می‌گردد. ایده کارآفرینی باید خلاقانه، قابل اجرا و سودآور باشد. در واقع این کشور برای کارآفرینان اقامت صادر می‌کند که سبب رشد اقتصادی کشور شوند. عدم سوء پیشینه و پاسپورت معتبر از شرایط اولیه جهت ثبت و اجرای ایده می باشد.

اقامت پرتغال با خود حمایتی

امروزه یکی از راه های کم هزینه و پر طرفدار، دریافت اقامت از طریق خود حمایتی یا اثبات تمکن مالی می باشد. در این روش، نیازی به سرمایه گذاری، خرید ملک یا ثبت شرکت نیست. متقاضیان روش خود حمایتی پرتغال می بایست نشان دهند که دارای تمکن مالی بوده و می توانند بدون نیاز به کمک دولت و بدون مشکل خاصی مخارج زندگی خود در کشور پرتغال را تامین نمایند. متقاضیان اخذ اقامت خود حمایتی پرتغال می بایست اثبات نمایند که سالیانه درآمد مشخصی را دارا می باشند که بصورت مستمر ادامه خواهد داشت و نیازی به حضور فعال آن ها برای این درآمد وجود ندارد. این درآمد می تواند حقوق ثابت مثل حقوق بازنشستگی یا اجاره املاک باشد. برای اقدام از طریق این روش، متقاضی تنها می‌بایست ثابت کند که هزینه زندگی و امرار معاش خود و خانواده‌اش را می‌تواند بدون کار کردن در کشور پرتغال تأمین نماید.

شرایط اخذ اقامت تمکن مالی پرتغال
  • ارائه سند معتبر مبنی بر تمکن مالی
  • واریز مبلغ مورد نیاز یکسال خانواده در حساب مشخص
  • موجودی حساب فرد متقاضی بالغ بر 9 هزار یورو
  • موجودی حساب افراد خانواده فرد متقاضی بالغ بر 4500 یورو
ویزای طلایی پرتغال، فرصت طلایی اخذ اقامت پرتغال

 گلدن ویزای پرتغال در واقع همان کارت اقامت سرمایه گذاری پرتغال است. این طرح از سال 2013 در کشور پرتغال اجرا می‌شود و سالانه متقاضیان بسیاری از سراسر جهان دارد. از مزایای دریافت این ویزا، امکان اقامت موقت 2 ساله برای فرد سرمایه گذار و خانواده وی است. قابلیت تمدید ویزا و اخذ اقامت دائم پس از 5 سال سبب افزایش سرمایه گذاری از این طریق شده است.

بیشتر بخوانید:  اقامت مالتا با 15000 دلار
روش های دریافت ویزای طلایی پرتغال
  • سرمایه گذاری در پرتغال به مبلغ 500 هزار یورو
  • پرداخت 350 هزار یورو به پروژه های احداث و بازسازی
  • سرمایه گذاری در پروژه های حفظ بناهای باستانی پرتغال بالغ بر 250 هزار یورو
  • سرمایه گذاری در پروژه های تحقیقاتی بیش از 350 هزار یورو
  • ایجاد اشتغال برای حداقل 10 نفر از تبعه پرتغال

مزایای دریافت اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری

  • امکان اخذ اقامت برای اعضای خانواده بدون نیاز به صرف هزینه اضافی
  • امکان تحصیل و خدمات بهداشتی و پزشکی رایگان برای تمام اعضای خانواده
  • امکان سفر به کشورهای عضو اتحادیه شینگن بدون نیاز به ویزا
  • امکان افتتاح حساب و استفاده از ویژگی های منحصر بفرد حساب بانکی در این کشور
  • امکان تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم و دریافت حقوق شهروندی

سطح پایین تورم، اعتبار بالای پاسپورت، میزان رفاه اجتماعی و جاذبه های گردشگری از نکات قابل توجه در اخذ اقامت پرتغال می باشند. از این رو کشور پرتغال با ویژگی های منحصر بفرد از گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری ایرانیان به شمار می‌آید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

مدارک مورد نیاز برای ویزای سرمایه گذاری پرتغال چیست؟

مدارک هویتی، مدارک سرمایه‌گذاری، ویزای و پاسپورت شنگن، شماره مالیاتی پرتغال، گواهی عدم سوء پیشینه، گواهی سازمان مالیات و تامین اجتماعی پرتغال به جهت نداشتن بدهی نسبت کشورپرتغال، پوشش خدمات درمانی در پرتغال و ارائه مدارکی که نشان دهنده ی سابقه شغلی و تحصیلی شخص باشد.

برای دریافت اقامت ثبت شرکت پرتغال چه شرایطی لازم است؟

برای اخذ این اقامت ارزش مادی شرکت و بیزینس می بایست بیشتر از 500 هزار یورو باشد.

آیا این امکان وجود دارد که با سرمایه گذاری در پرتغال اقامت دائم گرفت؟

بله بعد از 5 سال اقامت از طریق سرمایه گذاری می توان اقامت دائم این کشور را گرفت.

آیا این پست برای شما مفید بوده است ؟

برای نظر دهی بر روی ستاره ها کلیک کنید.

میانگین نظرات 5 / 5. تعداد نظرات : 2

نظری برای این پست موجود نیست.

مقالات مرتبط

نمونه کارهای موفق موسسه سام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام