اقامت ترکیه با خرید خانه

اقامت ترکیه با خرید خانه + موسسه حقوقی سام
اقامت ترکیه با خرید خانه + موسسه حقوقی سام

در این مقاله تلاش شده است شیوه های کسب اقامت ترکیه با خرید خانه مورد بحث و بررسی قرار گیرد. شما عزیزان می توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان و یا تماس با موسسه حقوقی سام از مشاوره تخصصی و رایگان بهره مند شوید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

روش های اخذ اقامت ترکیه

  • اقامت ترکیه از طریق خرید خانه
  • اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت
  • اقامت ترکیه از طریق خود حمایتی
  • اقامت ترکیه از طریق تحصیل
  • اقامت ترکیه از طریق کار
  • اقامت ترکیه از طریق ازدواج
  • اقامت ترکیه از طریق تولد
  • اقامت ترکیه از طریق پناهندگی

اقامت و شهروندی ترکیه با خرید خانه

از جمله روش های سرمایه گذاری در ترکیه، خرید املاک و مستغلات است که اگر این خرید ملک، مطابق قوانین و شرایطی که در ادامه ذکر می شود باشد، می تواند منجر به اخذ اقامت ترکیه گردد. شاید اولین و مهمترین نکته ای که در زمینه خرید ملک در ترکیه باید به آن توجه گردد، این است که اتباع خارجی امکان و اجازه خریداری املاک در مناطق روستایی نشین، دهکده ها و بویژه در حوالی و اطراف مناطق نظامی ترکیه را ندارند و تنها مجوز خرید آپارتمان ها و عراضی تعیین شده از طرف دولت ترکیه به اتباع خارجی داده می شود.

بر اساس آیین نامه جدید افراد و سرمایه گذاران خارجی در ترکیه می توانند به ارزش 250،000 دلار آمریکا صاحب املاک و مستغلات در ترکیه شوند و طبق قانون ترکیه قادر خواهند بود درخواست خود را مبنی بر اخذ تابعیت ترکیه اعلام نمایند. از طرفی دیگر، سرمایه گذاران خارجی برای حفظ شهروندی خود به عنوان اتباع ترک باید معیار های مورد نظر کشور ترکیه را حفظ کنند. در این راستا افراد باید به مدت 3 سال ملک خریداری شده را حفظ کنند و اجازه فروش ملک را در این مدت ندارند. پروسه اخذ پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک معمولا طی 65 تا 80 روز انجام می گردد.

همچنین شما با خرید ملک به ارزش حداقل 60،000 دلار نیز می توانید اقامت ترکیه را کسب کنید. در این روش به متقاضی، اقامت 3 ساله از نوع توریستی اعطا می گردد. بدین معنا که شما اجازه کار در ترکیه را نخواهید داشت. البته در صورتی که بتوانید در این کشور استخدام شوید و بیمه بپردازید، یا اینکه شرکتی تاسیس نمایید و 5 نفر از شهروندان این کشور را استخدام کنید، اجازه کار در این کشور به شما اعطا می گردد. این اقامت 3 ساله توریستی تا 10 سال قابل تمدید است.

شما می‌توانید به جای خرید یک ملک در ترکیه، چند ملک در این کشور با ارزش پایین‌تر خریداری نمایید که در مجموع به حداقل ارزش 250 هزار دلار آمریکا برسد. اما برای دریافت حق شهروندی باید برای تمامی ملک ‌ها به طور همزمان درخواست دهید. در صورتی که یک ملک و یا چند ملک در مجموع با ارزش حداقل 250 هزار دلار باشد، درخواست حق ‌شهروندی شما را مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

شرایط اخذ اقامت و شهروندی ترکیه با خرید خانه

برای خرید ملک در ترکیه محدودیتی وجود ندارد. پس از خرید ملک شما می توانید برای خود و خانواده و فرزندان زیر ۱۸ سال خود اقامت ترکیه را دریافت کنید. قبل از اقدام برای خریداری ملک باید یک حساب بانکی در ترکیه افتتاح نموده و واریز وجه به حساب مالک از این طریق صورت می پذیرد. پس از اخذ اقامت که معمولا یک ساله است شما می توانید به زندگی و سکونت در ترکیه ادامه دهید. هرگاه متقاضی به مدت سه سال مداوم در ترکیه زندگی کرده باشد، می تواند اقامت دائم ترکیه را بدست آورد. اقامت به مدت پنج سال بطور مداوم منجر به اخذ پاسپورت ترکیه می گردد. اقامت ترکیه به روش خرید ملک یکی از آسانترین روشهای اخذ اقامت بوده و در مدت زمان کوتاه منجر به اقامت می شود. همچنین شما با خرید ملک به ارزش   250 هزار یورو در کشور یونان که جزء مجدوده شنگن محسوب می گردد، می توانید از همان ابتدا اقامت دائم اروپا را دریافت نمایید.

مدارک لازم برای دریافت اقامت و شهروندی ترکیه با خرید خانه

  • عدم سوء پیشینه ملی و بین المللی
  • ترجمه رسمی پاسپورت
  • ترجمه رسمی شناسنامه
  • سند نهایی ملک خریداری شده
  • بیمه نامه یکساله
  • پر کردن و ارائه اپلیکیشن فرم مربوطه
اقامت ترکیه با خرید خانه+ موسسه حقوقی سام

شرایط اخذ اقامت و شهروندی ترکیه با خرید خانه

روش های دیگر اخذ اقامت ترکیه بدون خرید خانه

اقامت ترکیه با ثبت شرکت

در صورتی که در ترکیه یک کسب و کار راه اندازی کنید، اقامت شما در ترکیه هرسال قابل تمدید خواهد بود و عموما کارت اقامت افرادی که صاحب کسب و کار در ترکیه هستند دو ساله تمدید می شود. اگر شرکت یا کسب و کار شما فعال باشد، بعد از گذشت 5 سال میتوانید شهروندی ترکیه را دریافت کنید.

اقامت ترکیه از طریق تمکن مالی

در ترکیه روشی تحت عنوان اقامت از طریق خود حمایتی یا تمکن مالی وجود ندارد و متقاضیان اقامت از طریق تمکن مالی می توانند از کشور هایی همانند اسپانیا ، پرتغال ، فرانسه اقدام نمایند.

نوع دیگر از اقامت توریستی در ترکیه وجود دارد که به واسطه اجاره خانه در این کشور قابل دستیابی است. در قوانین جدید در سال 2020، در صورت اجاره خانه در ترکیه به شما اقامت 1 ساله اعطا می شود. پس از پایان 1 سال نمی توانید اقامت خود را تمدید کنید و باید حداقل 1 سال از پایان اعتبار اقامت قبلی گذشته باشد تا بتوانید مجددا برای این نوع اقامت درخواست دهید.

اقامت ترکیه از طریق تحصیل

یکی از بهترین روش های دریافت اقامت ترکیه، تحصیل در دانشگاه های این کشور است. تحصیل در ترکیه یکی از راه های اخذ اقامت ترکیه می باشد. تحصیل در این کشور تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش ملی بوده و غالباً دولتی می باشد. تحصیل در این کشور از پیش دبستانی تا دانشگاه امکان پذیر است.

اقامت ترکیه از طریق کار

در پروسه اخذ اقامت ترکیه از طریق کار می بایست از کارفرمایی در ترکیه پیشنهاد کاری داشته باشید. شهروندان ایرانی به دلیل امکان سفر بدون‌ ویزا به ترکیه تا ۹۰ روز می توانند به صورت حضوری در کاریابی های بین المللی ترکیه اقدام به جستجوی کار کرده و یا از داخل ایران به وبسایت های ارائه کننده فرصت های شغلی بین المللی در ترکیه مراجعه کرده و اقدام به جستجوی کار کنند. پس از یافتن کار و اخذ موافقت کارفرمای ترکیه ای، کارفرما می بایست درخواست جذب نیروی خارجی را طی ۱۰ روز کاری در وبسایت وزارت کار و امنیت اجتماعی ترکیه به ثبت رسانده و سپس متقاضی کار تا ۹۰ روز زمان خواهد داشت تا درخواست خود را به همراه کلیه مدارک مورد نیاز به سفارت یا کنسولگری ترکیه تحویل بدهند و کارت اقامت خود را به همراه ویزای کار ترکیه دریافت نمایند.

اقامت ترکیه از طریق ازدواج

یکی از راه های مهاجرت به ترکیه می باشد. در این روش متقاضیان می بایست بالای ۱۸ سال بوده و حداقل ۳ سال از زندگی مشترکشان گذشته باشد تا بتوانند درخواست اقامت دائم ترکیه از طریق ازدواج را ارائه دهند. همچنین زوجین می بایست اثبات کنند که با هم زندگی کرده اند و تمکن مالی برای زندگی مشترک را دارند. در این روش پس از ۵ سال امکان درخواست شهروندی و پاسپورت ترکیه امکان پذیر می باشد.

اقامت ترکیه از طریق تولد

ترکیه جزء کشورهای تابع اصل خون می باشد. صرفا تولد فرزند در این کشور برای شهروندان غیر ترکیه ای منجر به اخذ اقامت و تابعیت فرزند نخواهد شد مگر اینکه یکی از والدین فرزند شهروند ترکیه باشند تا بتوان برای فرزند اقدام به اخذ اقامت و شهروندی ترکیه کرد.

اقامت از طریق پناهندگی

به طور کلی اخذ اقامت ترکیه از طریق پناهندگی امکان پذیر است اما به هیچ عنوان انتخاب این روش جهت مهاجرت و اخذ اقامت پیشنهاد نمی گردد. موسسه حقوقی سام، هیچگونه خدماتی در زمینه اخذ اقامت از طریق پناهندگی ندارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سوالات متداول

1- آیا با خرید ملک در ترکیه می‌توان اقامت دریافت کرد؟

بله با خرید ملک در این کشور، قادر خواهید بود اقامت موقت ترکیه را دریافت کنید و هیچ حداقلی برای مبلغ ملک خریداری شده وجود ندارد. این اقامت معمولاً یک‌ساله است و هرسال قابل تمدید خواهد بود.

2- آیا اقامت موقت می‌تواند به اقامت دائم تبدیل شود؟

بله با داشتن اقامت موقت و تمدید آن، بعد از گذشت 5 سال قادر خواهید بود درخواست تشکیل پروندهٔ مهاجرتی دهید.  

3- چگونه می‌توان با خرید ملک، شهروندی ترکیه را دریافت کرد؟

اگر شما ملکی به ارزش حداقل 250 هزار دلار خرید کنید قادر خواهید بود شهروندی ترکیه را دریافت نمایید.

4- آیا امکان فروش املاک بعد از اخذ شهروندی وجود دارد؟

بله درصورتی‌که با املاک خریداری شده، شهروندی دریافت کرده باشید در 3 سال اول حق فروش ملک را نخواهید داشت اما بعد از آن قادر خواهید بود املاک خود را به فروش برسانید.

5- آیا برای گرفتن شهروندی ترکیه، باید تابعیت فعلی را لغو کرد؟

با توجه به این که ترکیه تابعیت مضاعف می‌دهد نیازی به لغو تابعیت فعلی نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید:  تمدید اقامت اسلواکی

آیا این پست برای شما مفید بوده است ؟

برای نظر دهی بر روی ستاره ها کلیک کنید.

میانگین نظرات 0 / 5. تعداد نظرات : 0

نظری برای این پست موجود نیست.

نمونه کارهای موفق موسسه سام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام