اقامت اسپانیا با خرید ملک

1

در مورد اقامت اسپانیا با خرید ملک چه می‌دانید؟ یکی از بهترین روش‌ها برای اخذ اقامت کشور اسپانیا، خرید ملک در این کشور است. این کشور به‌ صورت سالیانه تعداد زیادی مهاجر جذب می‌کند و می‌توان گفت مهاجرپذیری بسیار بالایی دارد. سرمایه‌گذاری در زمینه ملک نیز یکی از روش‌ های مهاجرت به اسپانیا محسوب می‌شود که طرفداران خاص خود را دارد؛ اما باید بدانید خرید ملک در این کشور شرایط خاصی را می‌طلبد که در ادامه به بررسی آن‌ ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

نگاهی به کشور اسپانیا

در ابتدای مطلب بهتر است شما را بهتر و بیشتر با کشور اسپانیا و شرایط زندگی در آن آشنا کنیم. بهتر است بدانید زندگی در این کشور مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. هزینه زندگی در این کشور پایین است و آب ‌و هوای مطلوبی نیز دارد؛ اما میزان بیکاری در این کشور بسیار بالا است؛ به ‌طوری‌که حتی افراد بومی این کشور شغل مناسبی ندارند.

2 1

در جنوب غربی اروپا و شبه‌ جزیره ریبری کشور اسپانیا قرار گرفته است. این کشور کیفیت زندگی بالایی را برای شما فراهم خواهد کرد. همچنین شما می‌توانید با پرداخت هزینه بسیار کمی صاحب‌ ملک و املاک در این کشور شوید و از خدمات آن بهره ببرید. در میان 45 کشوری که در قاره اروپا واقع شده‌اند، اقتصاد کشور اسپانیا رتبه 21 را از آن خود کرده است. برای اینکه بهتر با شرایط اقامت اسپانیا با خرید ملک آشنا شوید باید بدانید بهداشت و درمان در این کشور از شرایط مطلوبی برخوردار است و شما می‌توانید تمامی خدمات مربوط به ‌سلامتی خود را در درمانگاه‌ ها و بیمارستان ‌های این کشور از طریق پزشکان و کادر درمان مجرب آن انجام دهید. حتی اگر نمی‌توانید به ‌خوبی  به زبان اسپانیایی صحبت کنید باید بدانید تمامی پزشکان این کشور مسلط به زبان انگلیسی هستند.

آیا اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک امکان‌ پذیر است؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم بله. شما می‌توانید با خرید ملک در اسپانیا اقامت این کشور را دریافت کنید. می‌توانید با خرید ملک در این کشور گلدن ویزای اسپانیا را دریافت نمائید و می بایست هزینه ‌ای که بابت ملک می‌پردازید، حداقل 500.000 یورو باشد. در این زمان شما می‌توانید ویزای طلایی را دریافت کنید.

3 1

دریافت ویزای طلایی اقامت کشور اسپانیا منوط به خرید ملکی به ارزش بیش از  500.000 یورو است. این قانون در بخشی از قانون محبوب کارآفرینان سال 2013 گنجانده و تصویب شد و در پی آن تعداد زیادی از افراد توانستند با خرید خانه‌ای با ارزش بیش از 500.000 یورو برای خود و خانواده‌ شان ویزا بگیرند و مدت طولانی‌تری را در این کشور اقامت داشته باشند و حتی قادر به اخذ تابعیت این کشور شوند.

گلدن ویزا اسپانیا در واقع ویزای سرمایه گذاری اسپانیا که با عنوان برنامه مجوز اقامت یا گلدن ویزای اسپانیا شناخته می‌شود، در سال ۲۰۱۳ توسط دولت اسپانیا به منظور تشویق سرمایه گذاران خارج از اتحادیه اروپا برای سرمایه گذاری در آینده اقتصادی این کشور، معرفی شد. در این برنامه سرمایه گذار و خانواده او با دارا بودن شرایط لازم و سرمایه گذاری حداقل ۵۰۰ هزار یورو در املاک، بیزنس، اوراق قرضه دولتی و یا حساب بانکی به سادگی و با سرعت، مجوز اقامت اسپانیا را دریافت خواهند کرد.

مزیت اصلی این برنامه، اجباری نبودن حداقل مدت اقامت است. کارت اقامت اولیه برای یک سال صادر می‌شود (اگر به اسپانیا سفر کنید، این کارت برای دو سال صادر می‌شود)، که برای پنج سال تمدید می‌شود و پس از آن، مجددا برای پنج سال دیگر، قابل تمدید است. پس از زندگی در این کشور به مدت پنج سال، اقامت دائم دریافت خواهید کرد. اگر چه برای دریافت و تمدید ویزای اقامت، نیازی به زندگی در اسپانیا نیست اما برای اخذ شهروندی این کشور الزامی است که سرمایه گذار و اعضای خانواده او حداقل ۶ ماه در سال، به مدت ۱۰ سال متوالی، در اسپانیا زندگی نمایند.

برای اخذ اقامت اسپانیا با خرید ملک باید دقت داشته باشید اگر می‌خواهید مدت طولانی‌تری در این کشور بمانید باید ارزش ملک ‌هایتان به 500 هزار یورو برسد. این مسئله به این معنا است که نیازی نیست شما این مبلغ را روی یک ملک سرمایه‌گذاری کنید، بلکه می‌توانید با خرید 2 یا 3 ملک دیگر مبلغ سرمایه‌گذاری‌ خود را به این ارزش برسانید.

4 1

مزایای خرید ملک در کشور اسپانیا

اسپانیا یکی از کشورهایی است که با خرید ملک به شما اقامت می‌دهد و شما می‌توانید از تمام خدمات این کشور استفاده کنید. خرید ملک در این کشور از مزایای بسیار زیادی برخوردار است. در ادامه به تعدادی از مزایای خرید ملک در این کشور می‌پردازیم و به شما نشان می‌دهیم که چرا اسپانیا بهترین کشور برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود:

  • سفر به کشورهای عضو شنگن
  • اخذ گلدن ویزا برای سرپرست و اعضای خانواده
  • روند کاری بسیار سریع برای دریافت ویزا و خرید ملک
  • عدم نیاز به حضور مداوم
  • امکان اجاره دادن ملک و کسب درآمد به این واسطه
  • امکان ثبت شرکت و کارآفرینی در محدوده شنگن

شرایط اخذ اقامت کشور اسپانیا با خرید ملک

برای اخذ اقامت اسپانیا با خرید ملک باید دقت داشته باشید که شما نیاز به یک سری شرایط دارید. این مسئله به این معنا است که شما نمی‌توانید تنها با خرید ملک و بدون توجه به دولت این کشور در آن اقامت کنید، بلکه در ابتدا باید به سازمان ثبت اسناد نشان دهید که ملکی در این کشور خریداری کرده‌اید. اینکه بتوانید به شهرداری و دولت این کشور نشان دهید که قصد خرید و سرمایه‌گذاری در بخش املاک و مستغلات را دارید بسیار مهم است.

5

برای این کار شما نیاز به یک گواهی مالکیت از سازمان ثبت اسناد و املاک و سند حمایت از خرید ملک یا املاک خواهید داشت. پس از اینکه این گواهی را اخذ کردید برای گرفتن اقامت باید در یک شرکت بیمه خصوصی ثبت ‌نام کنید و بیمه داشته باشید. درصورتی‌که بیمه نداشته باشید نمی‌توانید اقامت کشور اسپانیا را بگیرید.

همچنین باید یک گواهی سوءپیشینه نیز به این کشور ارائه دهید تا به آن‌ها نشان دهید که هیچ عمل خلاف ‌کارانه‌ای از شما سر نزده و نخواهد زد. مزیت اصلی این برنامه، اجباری نبودن حداقل مدت اقامت است. کارت اقامت اولیه برای یک سال صادر می‌شود (اگر به اسپانیا سفر کنید، این کارت برای دو سال صادر می‌شود)، که برای پنج سال تمدید می‌شود و پس از آن، مجددا برای پنج سال دیگر، قابل تمدید است. پس از زندگی در این کشور به مدت پنج سال، اقامت دائم دریافت خواهید کرد. اگرچه برای دریافت و تمدید ویزای اقامت، نیازی به زندگی در اسپانیا نیست اما برای اخذ شهروندی این کشور الزامی است که سرمایه گذار و اعضای خانواده او حداقل ۶ ماه در سال، به مدت ۱۰ سال متوالی، در اسپانیا زندگی نمایند.

پروسه اخذ ویزا برای خرید ملک در اسپانیا

اگر می‌خواهید اقامت اسپانیا با خرید ملک را دریافت کنید باید بدانید این پروسه دو مرحله دارد که از طریق این دو مرحله می‌توانید به‌ راحتی کارهای مربوط به اخذ ویزا را انجام دهید. این دو مرحله شامل درخواست ویزا و پس از آن دریافت اقامت و کارت آن هستند. برای اینکه بتوانید برای ویزا اقدام کنید و اقامت این کشور را بگیرید می بایست به موسسات حقوقی معتبر که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارند، مراجعه نمائید.

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در اسپانیا

برای این که بتوانید خرید ملک داشته باشد و گلدن ویزای اسپانیا را دریافت نمائید، به یک پاسپورت معتبر نیاز خواهید داشت. سپس باید هزینه‌ای را برای ثبت ‌نام بپردازید. پس از پرداخت هزینه سفارت یک فرم ثبت ‌نام را به شما می‌دهد و شما باید با پر کردن دقیق آن درخواست خود مبتنی بر خرید ملک را بنویسید. اگر فردی هستید که قبلاً در این کشور اقامت نداشته‌اید می‌توانید با درخواست ویزای توریستی سه ‌ماهه کارهای مربوط به خرید ملک را در این کشور آغاز کنید.

6

برای این کار شما نیاز به یک گواهی موجودی بانکی معادل 500.000 یورو خواهید داشت. سپس می‌توانید ملک مورد نظرتان را خریداری کنید. البته دقت داشته باشید برای اخذ اقامت این کشور شما نیاز به انجام معاینات پزشکی نیز دارید و نمی‌توانید بدون انجام این معاینات و ارائه گواهی آن به سفارت اقامت طلایی یا یک ساله را دریافت کنید. قابل توجه می باشد که موسسه حقوقی سام از اولین مرحله تا اخذ اقامت اسپانیا با خرید ملک شما را یاری می نماید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم شما را با اقامت اسپانیا با خرید ملک آشنا کنیم. شما می‌توانید با خرید ملکی معادل با 500 هزار یورو اقامت طلایی این کشور را بگیرید و مدت ‌زمان طولانی در این کشور بمانید. لازم به ذکر است بدانید شما با مراجعه به موسسات معتبر می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. موسسه حقوقی سام افتخار دارد به صورت تخصصی از ابتدا تا دریافت گلدن ویزای اسپانیا شما متقاضیان گرامی را همراهی نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

2 نظر در “اقامت اسپانیا با خرید ملک

  1. امیر علی گفت:

    متراژ و مبلغ خرید ملک در اسپانیا چقدر است؟

    1. mohammadi گفت:

      با سلام. متراژ ملک در این روش اهمیت چندانی ندارد و ارزش ملک خریداری شده معیار تصمیم اداره مهاجرت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام