ویزا تایپ D

ویزا تایپ D + موسسه حقوقی سام
ویزا تایپ D + موسسه حقوقی سام

در این مقاله تلاش شده است که انواع ویزاهای شنگن و مخصوصا ویزا تایپ D مورد بحث و بررسی قرار گیرد. همچنین شما عزیزان می توانید با تماس با موسسه حقوقی سام از مشاوره تخصصی و رایگان بهره مند شوید.

شینگن در اصطلاح به منطقه‌ای در اروپا اطلاق می‌شود که 27 کشور حاضر در آن نیاز به پاسپورت و باقی محدودیت‌های مرزی برای تردد اتباع خود را حذف کرده و از این جهت به منزله کشوری واحد به شمار می‌آیند. کشورهای عضو منطقه شینگن هر اندازه در قبال اتباع خود و عبور مرور مرزی آنها سهل می‌گیرند، در قبال اتباع کشور هایی که برای ورود به این حوزه نیاز به ویزا دارند، سخت‌گیر هستند. بر همین اساس، با توجه به این که کشورهای مطرح اروپایی زیادی به عضویت این منطقه درآمده‌اند، ویزای شنگن از ارزش و اعتبار بالایی در سراسر دنیا برخوردار است.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

انواع ویزای شینگن:

  • ویزای شینگن نوع A
  • ویزای شینگن نوع B (ترانزیت)
  • ویزای شینگن نوع C
  • ویزای شینگن نوع LTV
  • ویزای شینگن تایپ D

 ویزا نوع A:

این ویزا یکی از انواع ویزای شینگن می باشد برای مسافرانی که شهروند یک کشور در حوزه شینگن نیستند و برای سفر به یک کشور ثالث، باید از یک فرودگاه شنگن عبور کنند بدون اینکه در این کشور اقامت داشته باشند.

ویزا نوع B (ترانزیت):

این ویزا برای افرادی صادر می شود که می خواهند از کشور های منطقه شینگن در راه به یک کشور دیگر در منطقه شینگن سفر کنند. ویزای شینگن نوع B حق سفر بیش از یک کشور عضو شینگن به وسیله هواپیما یا یک ماشین را به شما می‌دهد.

ویزا نوع C:

این نوع ویزا برای اقامت کوتاه مدت در هر کشور عضو منطقه شنگن اعطا می گردد و مدت زمان مجاز بازدید در کشور های منطقه شنگن، در این ویزا ثبت خواهد شد.

ویزای شینگن نوع C بسته به اهداف سفر متقاضی در ۳ نوع صادر می شود:

ویزا نوع C تک بار ورود:

این نوع ویزا اجازه یک بار ورود به منطقه شنگن در مدت زمان بازدید مجاز که در ویزا ثبت شده است، را صادر می کند. حتی اگر ویزای شینگن تایپ C یکبار ورود هنوز اعتبار داشته باشد، پس از خروج از کشور های حوزه شنگن، این ویزا باطل خواهد شد.

ویزا نوع C دوبار ورود:

این نوع ویزا به دارنده این مجوز را می دهد که تا دو بار به منطقه شینگن ورود داشته باشد و اعتبار آن در ویزا نشان شده است. پس از خروج دوم حتی اگر ویزا معتبر باشد، دارنده ویزا مجاز به ورود به منطقه شینگن نمی باشد.

ویزا نوع C مولتیپل:

این نوع ویزا، تعداد ورودی های مجاز در منطقه شینگن را محدود نمی کند. با این حال، اعتبار آن محدود به 90 روز در عرض 6 ماه است. ویزای شنگن مولتیپل از 1 تا 4 ساله صادر می گردد. نمونه ویزای 3 ساله شنگن را می توانید در این لینک مشاهده نمایید.

ویزای شینگن نوع LTV:

ویزای شینگن نوع LTV به متقاضی این امکان را می دهد که فقط در کشور هایی که در ویزا ثبت شده است، سفر کنند و به کشور های دیگر در حوزه شینگن اجازه ورود نخواهند داشت. صرف نظر از قوانین کشور های شینگن، این نوع ویزا فقط اجازه سفر به کشور مشخص شده را اعطا می کند و به هیچ عنوان در کشور های دیگر حوزه شینگن معتبر نمی باشد.

دارنده ویزای شینگن نوع LTV نمی تواند از طریق هر کشور شینگن وارد کشور مورد نظر شود و حتی اجازه ترانزیت هم ندارد.

ویزا نوع D

ویزای شینگن نوع D برای افراد خاصی که در یکی از کشور‌ های شینگن تحصیل، کار و یا اقامت دائمی دارند؛ اعطا می‌شود. ویزای ملی می‌تواند یک ورودی واحد باشد که برای افرادی که نیاز به اقامت در کشور‌های حوزه شینگن را برای یک دوره زمانی خاصی و برای هدف معینی صرف می‌کنند و پس از آن به کشور خود باز می‌گردند. از سوی دیگر یک ویزای چند ملیتی نیز برای افراد خاصی اعطا می‌شود و اجازه می‌دهد تا صاحب آن به سفر‌های داخل و خارج از کشور‌های حوزه شینگن و همچنین در سراسر حوزه شینگن بدون نیاز به ویزای اضافی سفر کنند. مانند نمونه ویزا تایپ D یونان و ویزا تایپ D فرانسه

ویزای نوع D هم می‌تواند یک‌بار ورود باشد. با در اختیار داشتن ویزای چند بار ورود نوع D، بدون نیاز به اخذ روادید دیگری می‌توان به‌ تمامی کشورهای ناحیه شینگن بدون محدودیت سفر کرد.

برای دریافت ویزای چندبار ورود نوع D متقاضی باید یکی از شرایط ذیل را دارا باشد:

  • دانشجویان بین‌المللی که برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی برای مدتی مشخص (که کمتر از یک سال است) به ناحیه شینگن سفر می‌کنند.
  • دانشجویان بین‌المللی که قصد شروع تحصیل در یکی از دوره‌های تحصیلی کشورهای عضو پیمان شینگن را دارند. به این گروه ویزای یک‌ساله اعطا می‌شود که برای اقامت بیشتر قابل تمدید است.
  • کار علمی و آموزشی در یک مرکز تحقیقاتی یامؤسسه معتبر در هریک از کشورهای اتحادیه شینگن.
  • متخصصانی که با هدف به اشتراک گذاشتن تخصص خود به ناحیه شینگن سفر می‌کنند. هنرمندان، ورزشکاران یا هر حرفه تخصصی دیگری در این گروه قرار می‌گیرند.
  • موارد اضطراری که فرد به ‌دلیل وضعیت پزشکی برای مدت مشخصی قادر به ترک ناحیه شینگن نباشد.
ویزا نوع D اقامت یونان + موسسه حقوقی سام

نمونه ویزای نوع D یونان در ایام کرونا

 

تایپ دی اسپانیا کرونا

نمونه ویزا نوع D اسپانیا در ایام کرونا

شرایط اخذ ویزا تایپ D:

  • متقاضی ویزای تحصیلی، برنامه تحصیلی برای مدت بیش تر از یک سال ارائه دهد.
  • موارد اورژانسی دارنده ویزای پزشکی که مراحل درمانی ایشان بیشتر از مدت زمان تعیین شده به طول بیانجامد.
  • دانشجوی بین المللی که تحصیل شان در کشور‌های حوزه شینگن به اتمام نرسیده است و مجددا به ویزا به مدت یک سال و یا بیشتر نیاز دارد.
  • یک متخصص که به علت تخصص خود در هر یک از کشور‌های شینگن مسافرت می‌کند. یک ورزشکار، هنرمند و یا هر حرفه‌ای دیگر از نوع خود با هدف به اشتراک گذاشتن تخصص خویش.
ویزا تایپ D + موسسه حقوقی سام

شرایط دریافت ویزای شینگن نوع D

مدارک لازم برای ویزا تایپ D:

  • فرم درخواست ویزای شینگن نوع D این فرم بسته به سفارت هر کشور دارای پارامتر‌ها و اطلاعات مختلفی می‌باشد.
  • شناسنامه و کارت ملی:ترجمه رسمی شناسنامه متقاضی (برخی کشور‌ها به کارت ملی نیز برای صدور ویزا نیاز دارند).
  • گذرنامه: گذرنامه‌ متقاضی باید حداقل دارای ۶ ماه اعتبار از تاریخ درخواست ویزا باشد.
  • کپی گذرنامه تنها از صفحه و یا صفحاتی که در گذشته ویزای شینگن به آن الصاق شده است.
  • ۳ قطعه عکس رنگی: این عکس‌ها باید در سایز ۳.۵ *۴.۵ باشند و همچنین میان عکس و چهره متقاضی نباید تفاوتی دیده باشد. عکس باید دارای پس زمینه سفید باشد و همچنین چهره شخص باید تمام رخ باشد.
  • مدارک شغلی مانند روزنامه رسمی، جواز کسب، گواهی اشتغال به تحصیل و یا گواهی اشتغال به کار بر روی سربرگ شرکت، به همراه مهر و امضاء مدیر به همراه سمت شغلی، حقوق ماهیانه و مدت زمان اشتغال به کار می‌باشد. تمامی مدارک فوق باید توسط دارالترجمه رسمی، ترجمه شوند.
  • پرینت حساب بانکی و گواهی تمکن مالی؛ پرینت حساب باید به زبان انگلیسی و نامه تمکن مالی باید به یورو بیان شده باشد. هر دو این ها باید به مهر و امضاء شعبه صادر رسیده باشند.
  • همراه داشتن اصل و ترجمه مدرک بیمه تامین اجتماعی
  • سند ملکی به نام شخص متقاضی؛ اصل و ترجمه رسمی سند ملکی که اصل سند هنگام دریافت پاسخ از سفارت به ایشان عودت داده خواهد شد.
ویزا تایپ D +موسسه حقوقی سام

نمونه ویزا تایپ D یونان – مالتی پل 6 ماهه

 

تایپ دی اسپانیا

نمونه ویزا نوع D اسپانیا

 

 

دی یونان

نمونه تایپ D یونان

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس حاصل فرمایید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سوالات متداول

 در حال حاضر کدام کشور بهتر ویزای شنگن می‌دهد؟

در حال حاضر، با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی کشورمان، فقط دو کشور ایتالیا و یونان بهتر از دیگر کشورهای منطقه شنگن به متقاضیان ایرانی ویزای شنگن ارائه می‌کنند.

 سن متقاضی ویزای شینگن، در اخذ ویزای شنگن تاثیر دارد؟

بله، مسلما افرادی که دارای سن کمتری هستند، شانس کمتری نسبت به افراد با سن و سال بالا دارند.

از چه سفارت‌هایی می‌توان برای ویزای شینگن اقدام کرد؟

در همه‌ی سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های کشورهای عضو پیمان شینگن در سراسر دنیا.

برای سفر به بیش از یک کشور در اروپا باید از چه کشوری برای ویزای شینگن اقدام کرد؟

فرقی نمی‌کند از چه کشوری اقدام شود ولی توصیه می‌شود از کشوری اقدام کنید که در طول سفر بیشترین اقامت را در آن کشور دارید.

آیا فرآیند دریافت ویزای شینگن شامل مصاحبه می‌شود؟

بله، اما پرسش‌های مطرح شده در این مصاحبه در حوزه مسائل شخصی مانند اطلاعات فرد، هدف و نیت او از سفر، برنامه‌های اقامت و جزئیاتی از این دست بوده و پاسخ به آن‌ها دشوار نیست. اگرچه باید توجه داشت که به هیچ‌وجه اطلاعاتی غلط را در هنگام مصاحبه بیان نکرده و در کمال صداقت و وضوح به تمامی پرسش‌ها پاسخ داد.

74 / 100
بیشتر بخوانید:  اقامت انگلیس از طریق ثبت شرکت

نمونه کارهای موفق موسسه سام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام