هزینه پاسپورت دومینیکا

2

موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صد ها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله به بررسی هزینه پاسپورت دومینیکا می پردازیم.

اگر بخواهیم از نظر هزینه بررسی کنیم می‌توان گفت که هزینه پاسپورت کشور دومینیکا یکی از ارزان‌ ترین پاسپورت‌ هایی است که شما می‌توانید از طریق اهدائی دریافت کنید. در واقع دومینیکا را می‌توان یکی از ارزان ‌ترین برنامه ‌های اخذ پاسپورت در دنیا دانست که در آن شما به ازای 1 نفر، 100 هزار دلار، دو نفر، 150 هزار دلار و خانواده 3 و 4 نفر، حدودا 175 هزار دلار سرمایه‌گذاری در صندوق دولتی پاسپورت خود را دریافت کنید. این هزینه ها مبلغ اهدائی به دولت دومینیکا می باشد. یکی از بزرگترین مزایای دریافت پاسپورت دومینیکا، سفر به کشورهای حوزه شینگن بدون نیاز به ویزا می باشد. به همین علت است که امروزه افراد زیادی علاقه مند به دریافت این پاسپورت هستند.

یکی از نکات بسیار مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که هزینه دریافت این پاسپورت خود به عوامل مختلفی بستگی دارد و از طرفی شما باید با جزئیات مربوط به دریافت این نوع پاسپورت نیز آشنایی کاملی داشته باشید. ما در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره هزینه پاسپورت دومینیکا صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در این ‌خصوص در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه ‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید مطالعه ادامه این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید:  زندگی در دومینیکا

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

هزینه پاسپورت دومینیکا

به ‌طور کلی باید بدانید که برنامه دریافت پاسپورت دومینیکا به 3 شکل مختلف به شما ارائه می‌شود که می ‌توانید بر حسب شرایط خود از هریک از این برنامه‌ ها استفاده کنید. این دو برنامه شامل موارد زیر هستند:

روش پرداخت بلاعوض به پروژه مورد تایید دولت (Finance)

این روش کم هزینه ترین راه برای دریافت پاسپورت دومینیکا می باشد. در این روش متقاضی مبلغی را به پروژه های در حال ساخت و مورد تایید دولت اهدا کرده و پاسپورت دومینیکا را برای خود و خانواده دریافت می کند. مجموع تمام هزینه ها در این روش به شرح ذیل است:

یک نفر 122،500 دلار
زوج 158،500 دلار
خانواده با دو فرزند زیر 12 سال 158،500 دلار

روش پرداخت بلاعوض به دولت (Donation)

در این روش افراد می بایست با توجه به تعداد اعضای خانواده مبالغی را مستقیما به دولت دومینیکا اهدا کرده و پاسپورت دریافت نمایند. مبلغ اهدایی به دولت دومینیکا بستگی به تعداد نفرات خانواده دارد و طبق سایت رسمی دولت به شرح ذیل است:

متقاضی اصلی ( یک نفر، فارغ از اینکه شخص مجرد باشد و یا خانواده داشته باشد) 100,000 دلار
متقاضی اصلی و همسر 150,000دلار
خانواده ۴ نفره با فرزندان کمتر از ۳۰ سال 175,000 دلار
هر عضو بیشتر از چهار نفر که زیر ۱۸ سال باشد 25,000 دلار
هر عضو بیشتر از چهار نفر که بالاتر از ۱۸ سال باشد 50,000 دلار

لطفاً به یاد داشته باشید که مقادیر بالا تخمینی هستند و ممکن است در آینده تغییر کنند. همچنین، هزینه‌های مربوط به وکالت و سایر هزینه‌های مرتبط با برنامه پاسپورت دومینیکا نیز ممکن است متغیر باشند. برای اطلاعات دقیق تر و اقدامات لازم، به مشاوران مهاجرتی معتبر  مراجعه نمائید.

برنامه سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در ملک یا پروژه های مورد تایید دولت مانند هتل های در حال ساخت به ارزش حداقل ۲۲۰,۰۰۰ دلار و نگهداری آن به مدت حداقل سه الی ۵ سال

در کنار این مبالغ، هزینه های دولتی و بررسی پرونده نیز وجود دارد که با توجه به تعداد اعضای خانواده و سن فرزندان محاسبه می شود.

نوع متقاضی هزینه (دلار آمریکا)
متقاضی اصلی 25,000
همسر 10,000
خانواده حداکثر 4 نفره 35,000
خانواده حداکثر 6 نفره 50,000
خانواده 7 نفره یا بیشتر 70,000
وابستگان اضافی هر نفر 25,000

هزینه های تابعیت و اقامت دومینیکا

در بخش قبلی بیان کردیم که علاوه بر سرمایه اولیه‌ای که شما برای دریافت پاسپورت دومینیکا باید کنار بگذارید هزینه ‌های دیگری را نیز خواهید داشت. حال در این بخش قصد داریم کمی بیشتر درباره این جزئیات هزینه پاسپورت دومینیکا صحبت کرده و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

اگر شما قصد دریافت خانوادگی این پاسپورت را داشته باشید، باید در نظر داشته باشید که علاوه بر هزینه های اهدائی به دولت، می بایست هزینه های جانبی در طی پروسه توسط متقاضی به ازای خود و خانواده پرداخت گردد. هزینه چک امنیتی در پروسه دومینیکا از تاریخ 17 جولای 2023 افزایش یافته و نرخ جدید هزینه ها به شرح زیر می باشد.هزینه های جانبی پروسه اخذ پاسپورت دومینیکا به شرح زیر می باشد:

نوع هزینه مبلغ (دلار آمریکا)
هزینه ثبت درخواست 1,000
هزینه چک امنیتی برای سرپرست خانواده 25,000 هر نفر
هزینه چک امنیتی برای همسر و وابستگان بالای 16 سال 15,000 هر نفر
هزینه چک امنیتی برای وابستگان 12 تا 15 سال 10,000 هر نفر
هزینه گواهینامه تابعیت (CON) 250
هزینه صدور پاسپورت 1,200

مبالغ ذکر شده در بالا هزینه های جانبی می باشد که به مبالغ اضافه می گردد.

هزینه وکیل برای اخذ پاسپورت دومینیکا

یکی از مهم ‌ترین مواردی که شما برای دریافت پاسپورت دومینیکا به آن نیاز دارید مسئله استخدام یک وکیل رسمی است که بتواند نیازهای شما را برطرف کند. دقت داشته باشید که وکیل رسمی شما باید حتما وکیل رسمی دولت باشد تا بتواند مجوز های مورد نیاز را برای پیگیری وضعیت پرونده شما دریافت کند. نکته مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که هزینه حق ‌الوکاله چنین وکیلی نیز به ‌ازای هر شخص مشخص می‌شود.

معمولا وکلای محلی به ازای یک خانواده هزینه ای در حدود 8000 دلار تا 15000 دلار بابت هزینه های وکالت دریافت می نمایند. اما موسسه حقوقی سام افتخار دارد با حداقل هزینه وکالت خدمات 100% تضمینی در خصوص اخذ پاسپورت دومینیکا به متقاضیان محترم ارائه دهد. پس همان‌ طور که مشاهده کردید هزینه پاسپورت دومینیکا تنها معطوف به هزینه ‌های دولتی در این کشور نیست و شما باید هزینه ‌های دیگری را نیز در این زمینه بپردازید.

ارزش پاسپورت دومینیکا

اگر بخواهیم نگاهی کلی به ارزش پاسپورت دومینیکا داشته باشید، به یاد داشته باشید که با دریافت پاسپورت دومینیکا می‌توانید بدون نیاز به دریافت ویزا به بیش از 145 کشور مختلف جهان سفر کنید. کشور های بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا در این لینک وجود دارد که با مراجعه به آن می توانید مقاله مرتبط را مطالعه نمائید.

به طور کلی می‌توان گفت که هزینه پاسپورت دومینیکا برای یک شخص مجرد که قصد دریافت این پاسپورت را داشته باشد حدودا معادل 100 هزار دلار خواهد بود و با این هزینه می‌توان حداقل سرمایه لازم برای دریافت این پاسپورت را فراهم کرد. این در حالی است که اگر یک زوج بدون فرزند قصد داشته باشند این پاسپورت را برای خود دریافت کنند، تقریبا باید سرمایه‌ای 150 هزار دلاری را برای خود فراهم کنند تا بتوانند پاسپورت خود را با موفقیت بگیرند. زوج‌ هایی که قصد اخذ پاسپورت دومینیکا را داشته و به ترتیب دارای یک و دو فرزند زیر 18 سال هستند نیز باید سرمایه‌ای معادل 175 هزار دلار را تامین کنند.

Dominica 2016 1

نمونه پاسپورت دومینیکا 2016

Dominica

نمونه پاسپورت دومینیکا

Dominica 2022 1

نمونه پاسپورت دومینیکا 2022

قیمت پاسپورت دومینیکا

هزینه های اخذ پاسپورت دومینیکا با توجه به تعداد اعضای خانواده و سن فرزندان و همچنین بستگی به انتخاب نوع اقدام متقاضی که از روش اهدائی دولتی یا سرمایه گذاری برای اخذ تابعیت دومینیکا اقدام نمایند، بستگی دارد.

شرایط تابعیت کشور دومینیکا

شرایط اخذ تابعیت دومینیکا به دو روش اهدائی دولتی و سرمایه گذاری امکان پذیر است. یکی از مزیت های اخذ این تابعیت عدم نیاز به حضور و همچنین عدم نیاز به تسلط زبان می باشد.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

جمع بندی

هزینه پاسپورت دومینیکا در مقایسه با سایر پاسپورت ‌های معتبر بسیار مناسب ‌تر است و شما با سرمایه‌گذاری معادل 100 تا 200 هزار دلار می‌توانید به ‌راحتی پاسپورت خود و اعضای خانواده‌تان را دریافت کنید. با این ‌حال نباید فراموش کنید که برای اخذ این پاسپورت مراحل و شرایط خاصی وجود دارد که حتما باید با کارشناسان با تجربه در این زمینه مشورت کنید. اگر شما هم به دنبال بهترین تیم مهاجرتی در این حوزه هستید حتما از خدمات موسسه حقوقی ما نیز بهره ‌مند شوید.

سوالات متداول

چگونه با 100,000 دلار شهروندی دومینیکا بگیرم؟

متقاضیان مجرد با هزینه حدودا 100.000 دلار آمریکا می توانند برای اخذ پاسپورت دومینیکا از روش اهدائی اقدام نمایند.

دریافت شهروندی دومینیکا چه مدت طول می کشد؟

پروسه اخذ پاسپورت و شهروندی دومینیکا حدودا 6 ماه زمان می برد.

چگونه می توان با سرمایه گذاری تابعیت دومینیکا را بدست آورد؟

با سرمایه گذاری در ملک یا پروژه های مورد تایید دولت مانند هتل های در حال ساخت می توان برای اخذ تابعیت دومینیکا اقدام کرد که میزان این سرمایه گذاری به تعداد اعضای خانواده بستگی دارد.

با ارزش ترین پاسپورت دنیا در سال 2023 کدام پاسپورت بود؟

از لحاظ رنکینگ جهانی در سال 2023 کشور امارات در رتبه اول اعتبار پاسپورت می باشد، اما لازم به ذکر است کشور امارات برنامه ای برای اعطای تابعیت ندارد و در حال حاضر بهترین راه دریافت پاسپورت برای ایرانیان کشور دومینیکا می باشد.

قیمت پاسپورت دومینیکا برای هر نفر چقدر است؟

قیمت پاسپورت دومینیکا با توجه به تعداد افراد و روش اقدام متغیر است که در این مقاله به صورت جزئی بررسی شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

75 / 100

نمونه کارهای موفق موسسه سام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام