تفاوت دومینیکا و دومینیکن

1

همان‌طور که مشاهده می‌کنید بین دو کلمه دومینیکن و دومینیکا شباهت بسیاری وجود دارد؛ به همین علت بسیاری از افراد آن ‌ها را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. تفاوت دومینیکا و دومینیکن در موارد مختلفی خلاصه می‌شود. برای پیدا کردن این تفاوت‌ ها در ابتدا نیاز است آشنایی با دومینیکا و دومینیکن را در اولویت قرار دهید. البته لازم به ذکر است در بین دو کشور مذکور شباهت‌ هایی نیز به چشم می‌خورند.

به‌ عنوان ‌مثال هر دو کشور واقع‌ شده در منطقه کارائیب هستند. همین شباهت‌ ها باعث شده‌اند بسیاری از افراد این فرضیه را داشته باشند که دومینیکا و دومینیکن فقط از لحاظ نوشتاری با یکدیگر در تضاد هستند. در ادامه این مطلب قصد داریم به ‌صورت کامل این تفاوت‌ها را به شما در میان گذاشته تا بتوانید بخش بزرگی از دغدغه‌ ها را پشت سر بگذارید؛ پس تا انتهای این مطلب دنبال‌کننده ما باشید. کامل به این سؤالات شما پاسخ دهیم.

موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صد ها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله به بررسی تفاوت دومینیکا و دومینیکن می پردازیم.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

آشنایی با دومینیکا و دومینیکن

در ابتدای مقاله قصد داریم شما را به‌ صورت مختصر با دو کشور دومینیکا و دمینیکن آشنا کنیم. به‌ دست ‌آوردن اطلاعات از دو کشور مذکور به شما کمک خواهد کرد راحت‌تر تفاوت ‌های بین آن‌ ها را متوجه شوید. اجازه دهید از پایتخت این دو کشور شروع کنیم. پایتخت کشور دومینیکا شهر روسو و پایتخت دومینیکن شهر سانتودومینگو است. بیشترین نژادی که در دومینیکا به چشم می‌خورد، آفریقایی است و مردم به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. زبان غالب در کشور دومینیکن اسپانیایی است و تعداد افراد ساکن در آن، بیشتر از جمعیت دومینیکا است.

2 1

از آنجایی‌که دومینیکن مدتی مستعمره اسپانیا بود و سپس به فرانسه واگذار شد، از زبان اسپانیایی به ‌عنوان زبان رایج ساکنین یاد می‌شود؛ پس از تفاوت دومینیکا و دمینیکن می‌توانیم به زبان آن‌ها اشاره داشته باشیم. نکته مهم دیگر در ارتباط با واحد پول است. دومینیکا برای انجام مبادلات و تجارت خود از دلار کارائیب شرقی استفاده می‌کند؛ این در حالی است که دومینیکن دارای واحد پول پزوی دومینیکن است؛ پس این نتیجه استنباط می‌شود که واحد پول نیز یکی دیگر از ایجادکنندگان تفاوت بین دومینیکا و دومینیکن است.

چه صنایعی در دومینیکا و دومینیکن به چشم می‌خورند؟

برای آشنایی با دومینیکا و دومینیکن پیشنهاد می‌کنیم نیم‌ نگاهی نیز به صنایع حاکم بیندازید. دومینیکا سالیانه باران زیادی به خود می ‌بیند و از آب ‌و هوای مطبوعی نیز برخوردار است؛ به همین علت صنعت کشاورزی از رونق بسیار خوبی بهره‌ مند است. همچنین دومینیکا یدی طولانی در تولید و پرورش موز دارد؛ به‌ گونه ‌ای که از کارائیب در جهت صادرات موز خود به سایر کشورها بهره می‌برد. همچنین انواع جاذبه‌ های گردشگری در این کشور به چشم می‌خورند؛ از این‌ رو می‌توانیم این‌طور بیان کنیم دومینیکا توانسته است به آوازه خوبی در سه صنعت کشاورزی، تولید و گردشگری دست پیدا کند.

حالا به دومینیکن می‌رسیم. دومینیکن توانسته است نام خود را به ‌عنوان هفتمین اقتصاد برتر در آمریکای لاتین به ثبت برساند. دومینیکن با کشورهای مختلفی در حوزه تجارت ارتباط دارد که از جمله آن‌ها می‌توانیم به گزینه‌ هایی همچون آمریکا، اسپانیا، چین، هند و آلمان اشاره داشته باشیم. تجارت‌ها در زمینه ‌های مختلف به انجام می‌رسند که پرسودترین آن‌ها گزینه ‌هایی همچون انواع چاشنی، طلا، آووکادو، دانه کاکائو، شکر و آناناس را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین جاذبه‌ های گردشگری فوق‌العاده افراد زیادی را هر ساله به دومینیکن می‌کشانند.

سرگرمی در دومینیکا و دومینیکن

در مبحث تفاوت دومینیکا و دومینیکن بد نیست نگاهی به سرگرمی و تفریح ‌های موجود بیندازیم. در واقع هنگام مهاجرت باید به این پارامتر بسیار مهم نیز توجه داشته باشیم. بخش عظیمی از درآمد های هر دو کشور از طریق توریسم یا صنعت گردشگری به دست می‌آید؛ به همین علت می‌توانیم این‌طور بیان کنیم توریسم در دو کشور ذکر شده بسیار حائز اهمیت است. در دومینیکن مزارع شکر بسیار زیادی به چشم می‌خورند؛ به همین علت به شما پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هم که شده لذت بالن‌ سواری را بر فراز این مزارع تجربه کنید.

3 1

همچنین غواصی در دریای کارائیب نیز امکان ‌پذیر است. شما با غواصی می‌توانید از شیرماهی و اختاپوس‌ها دیدن کنید. اگر قصد دارید به دومینیکا بروید، بد نیست درباره آبگرم‌ ها آن نیز بدانید. در دومینیکا یک سری از چشمه‌ های آبگرم وجود دارند که حضور آن‌ها می‌تواند ایجادکننده کف روی دریا باشد. این امر در بخشی از جزیره کارائیب انجام می‌شود و از آن با نام صخره شامپاین یاد می‌شود.

هنگام غواصی می‌توانید از اسب ‌های دریایی نیز بازدید به عمل بیاورید. در دومینیکا جنگل‌های بارانی فراوانی به چشم می‌خورند. شما می‌توانید در این جنگل‌ها از پیاده‌روی و کوهنوردی نهایت بهره و استفاده را ببرید؛ پس در یک نگاه کلی می‌توانیم این‌طور بیان کنیم دومینیکا و دومینیکن از نظر گردشگری و حوزه سرگرمی در جایگاه خوبی قرار گرفته‌ اند.

بین دومینیکا و دومینیکن چه تفاوت ‌هایی وجود دارند؟

برای آشنایی با تفاوت دومینیکا و دمینیکن نیاز است به یک سری از عوامل توجه داشته باشیم. این پارامترها بسیار مهم هستند و به دسته ‌های مختلفی همچون زبان رسمی، واحد پول، پاسپورت و سفر به انواع کشورهای مختلف تقسیم می‌شوند که در ابتدای مقاله به برخی از آن‌ها پرداختیم و حالا قصد داریم سایر موارد را مورد بررسی قرار دهیم. در نگاه اول باید بگوییم کشور دومینیکا از پاسپورت قدرتمندی برخوردار است؛ این در حالی است که دومینیکن در بین کشورهایی جای داده می‌شود که پاسپورت بسیار ضعیفی دارد.

4 2

شما در صورت داشتن پاسپورت دومینیکا می‌توانید سفر به بیش از 146 کشور را بدون داشتن ویزا تجربه کنید؛ اما با داشتن پاسپورت دومینیکن این تعداد به 65 کشور کاهش پیدا می‌کند. یکی دیگر از تفاوت ‌ها مربوط به کشورهای حوزه شنگن است. شما می‌توانید از دومینیکا سفر بدون ویزا را به کشورهای حوزه شنگن ، انگلستان و روسیه تجربه کنید. شما می توانید با کلیک بر لینک مرتبط لیست کشور های بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا را مشاهده نمائید. سفر به کشورهای عضو شنگن بدون ویزا با دومینیکن امکان ‌پذیر نیست. از دیگر تفاوت ‌های موجود می‌توانیم به گزینه‌ های زیر اشاره داشته باشیم:

اهمیت پارامتر فاصله

از تفاوت دومینیکا و دومینیکن می‌توانیم به فاصله اشاره کنیم. افرادی که قصد دارند از ایران به دومینیکا سفر یا مهاجرت کنند، باید مسافت 11320 کیلومتری را پشت سر بگذارند. این مقدار برای کشور دومینیکن به 11787 کیلومتر افزایش پیدا می‌کند.

لازم به ذکر است برای طی پروسه جا به‌ جایی به بیش از 24 ساعت زمان نیاز است؛ به همین علت سفر به دو کشور به شکل مستقیم انجام نمی‌شود و نیاز است هواپیما در کشور خاصی فرود داشته باشد تا بتوان فرایند سوخت‌ رسانی را انجام داد. همچنین از دومینیکا تا آمریکا حدود 4147 کیلومتر فاصله به چشم می‌خورد؛ از این ‌رو شما می‌توانید با کمک هواپیما در عرض 5 ساعت به مقصد برسید. میانگین پرواز از دومینیکن به آمریکا حدود نیم ساعت از دومینیکا کمتر است.

جمعیت، مساحت، آب ‌و هوا و نوع حکومت

برای ذکر تفاوت دومینیکا و دمینیکن باید نگاهی نیز به جمعیت، مساحت، آب ‌و هوا و نوع حکومت داشته باشیم. بر اساس آخرین سرشماری که در دومینیکا انجام گرفته است، جمعیت افراد به 73 هزار نفر می‌رسد؛ اما آمار جمعیت در دومینیکن بسیار بیشتر بوده و حدود 11 میلیون نفر است.

مساحت دومینیکا و دومینیکن به ترتیب 750 کیلومتر مربع و 48445 متر مربع است. نوع حکومتی که می‌توانید در دومینیکا مشاهده کنید، جمهوری پارلمانی است؛ اما حکومت حاکم در دومینیکن جمهوری دموکراتیک است. آب ‌و هوایی که می‌توانید در دومینیکا مشاهده کنید، استوایی و مرطوب است. در دومینیکن میانگین دمای هوا به‌ صورت سالیانه 26 درجه است.

دومینیکا یا دومینیکن؟

بعد از بررسی تفاوت دومینیکا و دمینیکن شاید به دنبال انتخاب یکی از آن‌ها به ‌عنوان مقصد خود باشید. همواره این سؤال برای افراد به وجود می‌آید بین دومینیکا و دومینیکن کدام یک انتخاب بهتری است. پاسخ این سؤال به هدف شما بستگی دارد. به ‌عنوان ‌مثال اگر می‌خواهید به‌ عنوان یک توریست به کشورهای دومینیکا و دومینیکن وارد شوید، باید بگوییم هر دو گزینه از جاذبه ‌های گردشگری فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند و می‌توانند تجربه ویژه‌ای را در اختیار شما بگذارند.

برای مهاجرت می‌توانید کشور دومینیکا را انتخاب کنید؛ زیرا از پاسپورت بسیار قدرتمندی برخوردار است و این امکان را در اختیار شما می‌گذارد تا بدون داشتن ویزا به بیش از 146 کشور در دنیا سفر کنید. بهترین روش برای مهاجرت به دومینیکا روش اهدائی به دولت و سرمایه گذاری است؛ به‌گونه ‌ای که دولت این کشور در ازای دریافت وجه نقد، پاسپورت خود را به متقاضیان می‌فروشند؛ به همین علت ورود به آن ساده‌تر صورت خواهد گرفت.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

جمع بندی

دومینیکا و دومینیکن در بین دو کشوری قرار می‌گیرند که بسیاری از افراد ممکن است آن‌ها را با یکدیگر اشتباه بگیرند؛ اما تفاوت‌ های عظیمی بین آن‌ها مشاهده می‌شوند. در این مطلب سعی کردیم شما را با تفاوت دومینیکا و دومینیکن آشنا کنیم و یک سری از اطلاعات کلی را ارائه دهیم. این تفاوت‌ ها به زمینه‌ های مختلفی تقسیم می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به قدرت پاسپورت، مساحت، آب ‌و هوا، جمعیت، مساحت، زبان رسمی و… اشاره داشته باشیم. اگر به دنبال کسب اطلاعات کامل‌تری هستید، می‌توانید با موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام