زندگی در دومینیکا

شرایط زندگی در دومینیکا - موسسه حقوقی سام
شرایط زندگی در دومینیکا - موسسه حقوقی سام

دومینیکا یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین جزایر حوزه کارائیب است که بسیار زیبا و تماشایی است. مناظر دیدنی، اقتصاد باثبات، پایین‌بودن میزان جرم و جنایت و رفتار دوستانه مردم این کشور با مهاجران، از جمله مزایایی است که زندگی در دومینیکا را رویایی کرده است. شهرهای بسیاری در این جزیره مقصد مناسبی برای گردشگران و البته مهاجران محسوب می‌شوند که امکان تهیه مسکن با هزینه ‌های مناسب از جمله این دلایل است. در ادامه به معرفی دومینیکا می‌پردازیم. موسسه حقوقی سام با داشتن 16 سال تجربه، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله اطلاعاتی جامع را در خصوص زندگی در دومینیکا به شما متقاضیان ارائه می نماییم.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کشور دومینیکا

پایتخت این جزیره کوچک اما دوست‌داشتنی و آرام شهر روسو است و از لحاظ جغرافیایی بین جزایر مارتینیک جنوبی و جزایر فرانسوی کارائیب گوادلوپ شمالی قرار گرفته است. این جزیره دارای آب ‌و هوای گرمسیری است و طبیعت دست ‌نخورده و بکر فراوانی دارد. زبان رسمی مردم این کشور انگلیسی است و به دلیل هزینه‌ های مناسب زندگی در این کشور، افراد بسیاری به زندگی در دومینیکا علاقه‌مند هستند.

طبیعت و آب ‌و هوا دومینیکا

آب و هوای دومینیکا - موسسه حقوقی سام

از آنجایی‌که آب‌ وهوا و اقلیم دومینیکا گرمسیری است، نباید انتظار تغییرات آ‌ب‌ و هوایی چندانی را در این جزیره داشته باشید. متوسط دما در دومینیکا 27 درجه سانتی‌گراد در طول سال است و می‌توانید در هر فصلی از سال آفتاب و گرما را انتظار داشته باشید.

البته نگران دمای زیاد و گرمای شدید نباشید؛ چرا که در روزهای گرم شاهد رگبارهای بارانی خواهید بود که علاوه ‌بر تغذیه پوشش گیاهی منطقه، آب‌وهوا را تا حد مطلوبی خنک می‌کند. نکته مهمی که باید درخصوص زندگی در دومینیکا بدانید، طوفان ‌های شدیدی است که در برخی ماه ‌های سال امکان وقوع دارد.

 

فرهنگ و آداب ‌و رسوم  دومینیکا

شاید گفتن این جمله کمی اغراق‌آمیز به ‌نظر بیاید، اما هیچ نقطه از مجمع ‌الجزایر کارائیب به ‌اندازه دومینیکا نتوانسته است فرهنگ اصیل و کهن کارائیب را در دل خود محفوظ نگاه دارد. قدمت ساکنان بومی آن به اورتوروئیدها و 3100 سال پیش باز می‌گردد. دومینیکن ‌ها در سال 1978 از بریتانیا استقلال یافتند و پس ‌از چندی توانستند به‌ عنوان یک کشور باثبات از لحاظ ارز و اقتصاد و همچنین مردمی صلح‌ طلب در جهان شناخته شوند.

فرهنگ ساکنین این جزیره علاوه ‌بر سرخ ‌پوست ‌های کارائیب با فرهنگ‌های آفریقایی و اروپایی نیز پیوند خورده است. برای زندگی در دومینیکا جالب است بدانید هنر به ‌ویژه ساخت قایق و قایق‌ رانی از ویژگی‌های ریشه‌دار و اصیل در مردم این جزیره است که همچنان نیز دیده می‌شود و از فرهنگ ‌های رایج سنتی این منطقه به ‌حساب می‌آید.

تحصیل در دومینیکا

امکانات آموزشی در دومینیکا در دو بخش خصوصی و دولتی ارائه می‌شود که بخش دولتی با حمایت دولت و جوامع مذهبی حمایت شده و کاملاً رایگان است. پرداخت هزینه برای تحصیل در مؤسسات تجاری و مدارس خصوصی به ‌عهده والدین است. تحصیل برای تمامی افراد بین 5 تا 16 سال در این کشور اجباری و البته رایگان است.

2

شهرهای دومینیکا

با توجه ‌به کوچک بودن این جزیره نباید انتظار شهرهای بسیار بزرگ یا زیاد را داشته باشید. در واقع این جزیره مشتمل بر چند شهر کوچک و البته زیبا و آرام است که روسو پایتخت آن به ‌شمار می‌آید. برای زندگی در دومینیکا بهتر است با دیگر شهرهای آن نیز آشنا شوید. اتکینسون، سالزبری، ماریگوت، کنفیلد، پوینت میشل، سنت جوزف، ماهات، سوفریر و وسلی از جمله شهرهای این جزیره هستند.

اقتصاد دومینیکا

امتیازات اقتصادی دولت دومینیکا بسیار مطلوب و ایدئال است؛ به ‌گونه‌ای این کشور مخصوصاً طی 5 سال اخیر جزء اقتصاد های در حال ‌رشد محسوب می‌شود. اقتصاد دومینیکا تا سال 2019 شتاب فوق ‌العاده‌ای داشته است و با وجود پشت ‌سرگذاشتن مشکلات متعاقب با کرونا همچنان درحال پیشرفت است. از مهم‌ترین نکات درخصوص دومینیکا ثابت نگاه‌داشتن ارز است.

3

جاذبه ‌های گردشگری دومینیکا

این جزیره از لحاظ جاذبه‌ های گردشگری طبیعی بسیار غنی است؛ چرا که شما را با انواع دریاچه‌ها، پوشش‌ های گیاهی جذاب، آبشار و حیات‌وحش خاص خود مجذوب می‌کند. جالب است بدانید یکی از پارک ‌های ملی دومینیکا با نام مورن ترویس پیتونز در لیست رسمی میراث یونسکو ثبت شده است و با وجود انواع متنوعی از پوشش‌های آتشفشانی و تنوع بسیار خاص زمین‌شناسی توجهات بسیاری را به خود جلب می‌کند. چشمه‌های جوشان، آبشارها و دریاچه‌های زیبا و بکر فراوانی در این پارک ملی رخ‌ نمایی می‌کنند.

جاذبه ‌های توریستی دومینیکا

اگر نام آبشار معروف ترافالگار را شنیده باشید، حتماً باید بدانید که این آبشار در پارک ملی مذکور قرار دارد؛ همچنین گونه‌ های متعددی از دوزیستان، پرندگان و خزندگان نیز در این پارک زیست می‌کنند که این مجموعه را به یکی از دیدنی ‌ترین جاذبه ‌های گردشگری دومینیکا بدل کرده است.

غذاهای دومینیکا

عمده غذاهای دومینیکا شامل یک ماده اصلی همچون ماهی یا مرغ است و بسته به سلایق متنوع بومیان این کشور، با انواع متنوعی از ترکیبات مانند لوبیا قرمز، برنج و غیره طیف متنوعی از غذاها را شامل می‌شود. براف از پرطرفدارترین غذاهای این منطقه است. برگ‌های دشین کالالو همراه با اسفناج و گاهی خرچنگ از دیگر غذاهای مقوی و البته مورد توجه مردم می باشد.

4

امنیت در دومینیکا

نرخ جرم و جنایت در این کشور حتی نسبت به جزایر همتای خود در حوزه کارائیب بسیار پایین است. طبق آمار و گزارش‌ های وزارت امور خارجه آمریکا، به ‌ازای هر صد هزار نفر شهروند در این جزیره و طی یک سال، 46 مورد سرقت خودرو، تنها 1 مورد آدم‌ ربایی، 427 مورد سرقت از منازل و 15 قتل به ثبت رسیده است که در آمارها بسیار پایین محسوب می‌شود. با این ‌حال طبق هشدارهای ملی، بهتر است اقدامات امنیتی را رعایت کنید.

حمل ‌و نقل در دومینیکا

این جزیره دارای سیستم حمل‌ و نقل بسیار مناسبی است که شامل تاکسی، سرویس مینی‌بوس ‌ها و البته اجاره خودرو است. استفاده از مینی‌بوس ‌ها در شب گزینه مناسبی نیست و همچنین برای کرایه خودرو باید حداقل 25 سال سن و 2 سال سابقه رانندگی داشته باشید. همچنین هنگام ورود به کشور باید با 30 دلار گواهینامه دریافت کنید.

شرایط زندگی در دومینیکا

برای زندگی در دومینیکا ابتدا لازم است اجازه ورود به این کشور را داشته باشید. در حال حاضر بهترین روش های مهاجرت به دومینیکا اخذ پاسپورت دومینیکا از طریق اهدائی دولتی و یا سرمایه گذاری می باشد. با این روش شما می توانید به راحتی برای خود و خانواده تان از همان ابتدا تابعیت مادام العمر را دریافت نمائید. پاسپورت دومینیکا از اعتبار بالایی برخوردار است و متقاضیان می توانند با پاسپورت دومینیکا به 145 کشور بدون ویزا سفر نمایند که کشور های حوزه شنگن و انگلستان جزء این کشور ها می باشد. برای اطلاع دقیق از لیست کشورهای بدون نیاز به ویزا با پاسپورت دومینیکا ، بر روی لینک مرتبط کلیک نمائید.

 مزایای زندگی در دومینیکا

با وجود آنکه این کشور طبیعت چشمگیر و زیبایی دارد، اما همچنان از لحاظ گردشگری انبوه مورد توجه نیست و به ‌همین دلیل فضایی امن و آرام را در مدت ‌زمان اقامت خود تجربه خواهید کرد. هزینه ‌های مناسب برای زندگی در دومینیکا، طبیعت چشم‌ نواز و اقتصاد با ثبات از دیگر مزایای زندگی در این جزیره محسوب می‌شود.

هزینه لازم برای زندگی در کشور دومینیکا

زندگی در دومینیکا دارای هزینه‌ هایی شامل مخارج مرتبط با خوراک و پوشاک، همچنین هزینه خدمات مختلف مانند آب، برق، گاز، تلفن و غیره است. همچنین شما باید برای دریافت خدمات آموزشی و سایر امکانات در این کشور نیز هزینه ‌هایی را بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دومینیکا می توانید از مشاوره رایگان موسسه حقوقی آتیه نگر سام بهره مند گردید.

هزینه تابعیت (برای هر یک از افراد خانواده)

برای زندگی در دومینیکا باید هزینه‌ های تابعیت  را برای هریک از اعضای خانواده بپردازید. هزینه تابعیت برای افراد مجرد 100 هزار دلار آمریکا بوده و برای خانواده باتوجه به تعداد اعضا و سن فرزندان محاسبه می گردد. برای اطلاع از جزئیات دقیق بر روی لینک هزینه پاسپورت دومینیکا کلیک نمائید.

میانگین درآمد در دومینیکا چقدر است؟

با وجود اقتصاد در حال ‌رشد این کشور، گفتنی است در صورتی‌که شغل شما در رده متوسط باشد، می‌توانید انتظار درآمدی با میانگین 162 دلار در هفته را داشته باشید. البته این بازه می‌تواند بسیار متفاوت باشد. رشته‌ های پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی، رشته ‌های مهندسی مخصوصاً توسعه نرم‌افزار و همچنین تأسیس کارخانجات در این کشور با درآمدهای سرشاری همراه است.

بیمه و تسهیلات درمانی برای افراد مقیم دومینیکا

تسهیلات درمانی در این کشور به ‌‌‌اندازه‌ای مطلوب است که حتی در بخش دولتی و حتی مهاجران نیز می‌توانند بیماری ‌های خاص خود را تحت پوشش بیمه درمان کنند. انتخاب درصد های مشخص برای بیمه‌گذاران در این کشور آزاد است. همچنین امکان استفاده از خدمات درمانی خصوصی و بیمارستان‌ های تخصصی خصوصی این کشور تحت پوشش بیمه نیز ممکن شده است.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

جمع ‌بندی

زندگی در دومینیکا با وجود شرایط اقتصادی مطلوب و طبیعت دل‌پذیر مورد نظر بسیاری از علاقه‌ مندان است. این کشور بسیار امن است و با آب ‌و هوای گرمسیری و خدمات آموزشی و درمانی مناسب گزینه بسیار مناسبی برای مهاجرت به ‌حساب می‌آید. با خذ پاسپورت دومینیکا به صورت اهدائی دولتی می توانید از ابتدا تابعیت مادام العمر این کشور را دریافت نموده و به بیش از 145 کشور بدون نیاز به ویزا سفر نمائید.

پرسش های متداول

بهترین مکان‌ها برای بازدید در کشور دومینیکا کدامند؟

پارک ملی مورن ترویس پیتونز و آبشار معروف ترافالگار یکی از بهترین جاذبه های کشور دومینیکا محسوب میشوند.

هزینه زندگی در دومینیکا چقدر است؟

هزینه زندگی در این جزیره نسبت به دیگر جزایر حوزه کارائیب کمتر است.

با پاسپورت دومینیکا به چند کشور بدون ویزا می توان سفر کرد.

با پاسپورت دومینیکا می توان به 135 کشور بدون ویزا سفر کرد که انگلستان و تمام کشور های حوزه شنگن را شامل می شود.

پایتخت دومینیکا کجاست؟

پایتخت این کشور، شهر روسو است.

بهترین زمان برای بازدید از کشور دومینیکا چه تاریخ‌هایی است؟

ماه‌های فوریه و می بهترین زمان برای بازدید از دومینیکا محسوب میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام