ثبت شرکت در دبی

ثبت شرکت در دوبی- موسسه حقوقی سام
ثبت شرکت در دوبی- موسسه حقوقی سام

موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صد ها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله به بررسی شرایط ثبت شرکت در دبی می پردازیم.

برای دریافت اقامت امارات روش‌های مختلفی وجود دارد. بسیاری از افراد خواهان ثبت شرکت در این کشور هستند. با ثبت شرکت در امارات می‌توانید برای خود و همراهانتان ویزای این کشور را اخذ کنید. در نظر داشته باشید، اقتصاد امارات در دهه اخیر شاهد رشد چشمگیری بوده است؛ از این جهت این کشور برای شروع یک تجارت جدید انتخاب ایده‌آلی محسوب می‌شود. در ادامه به شرایط ثبت شرکت در دبی و مقررات مربوط به آن بیشتر می‌ پردازیم.

روند حقوقی ثبت یک شرکت در کشور دبی بسیار آسان ‌تر از کشورهای اروپایی، امریکا و کانادا است. در صورت داشتن سرمایه کافی با اخذ گواهی تمکن مالی و تنظیم طرح تجاری می‌توانید طی چند ماه یک شرکت جدید در امارات ثبت کنید. دولت این کشور برنامه‌ های متعددی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در نظر گرفته است. در واقع فرآیند ثبت شرکت در امارات هم‌ اکنون آسان‌ تر از دهه اخیر است.

بیشتر بخوانید:  خرید ملک در اتریش

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

قوانین و مقررات کلی برای ثبت شرکت در دبی

طبق قوانین اخیر کشور امارات، تمامی متقاضیان ثبت شرکت در دبی باید حداقل ده هزار دلار آمریکا سرمایه اولیه داشته باشند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که بدون ارائه دادن گواهی تمکن مالی امکان ثبت شرکت وجود نخواهد داشت. بسیاری از متقاضیان ثبت شرکت در کشور امارات در ابتدا نسبت به اخذ ویزای توریستی اقدام می‌کنند. با اخذ این ویزا می‌توان به کشور امارات سفر کرده و با شرایط کلی ثبت شرکت بیشتر آشنا شد.

در نظر داشته باشید ریسک سرمایه ‌گذاری در امارات نسبت به اکثر کشورهای منطقه خاورمیانه پایین‌تر است. اقتصاد این کشور نیز وضعیت نسبتا پایداری دارد. یکی از بزرگ‌ترین مزایای ثبت شرکت در دبی مالیات بر درآمد صفر در این کشور است. در نظر داشته باشید برخی از کشورهای اروپایی مانند آلمان از سرمایه‌گذاران در حدود پنجاه درصد مالیات بر درآمد می‌گیرند.

متقاضیان ثبت شرکت در امارات باید تا زمان صدور مجوز شرکتشان خاک این کشور را ترک نکنند. پروسه اخذ  ویزای همراه برای همسر و فرزندان فرد متقاضی نیز بین سه تا پنج هفته طول می‌کشد. پس از طی کردن مراحل ثبت شرکت به سرمایه‌گذاران مجوز کار در امارات اعطا می‌شود. به طور کلی روند حقوقی ثبت شرکت از نوع  مسئولیت محدود آسان ‌تر است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت و اخذ ویزای امارات

به طور کلی مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در دبی تفاوت چندانی با مدارک الزامی جهت ثبت شرکت در سایر کشورها ندارد. در صورت تمایل به ثبت شرکت در کشور امارات باید علاوه بر گواهی تمکن مالی،  یک طرح تجاری قوی نیز داشته باشید. ذکر این نکته حائز اهمیت است در کشور امارات طرح ‌های تجاری با سخت‌گیری کمتری نسبت به کشورهای اروپایی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در ادامه درباره سایر مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در امارات توضیح خواهیم داد.

از میان دیگر مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در کشور امارات می‌توان به مدارک هویتی به همراه ترجمه آنها به زبان عربی اشاره کرد. در نظر داشته باشید سوابق کیفری افراد پیش از ثبت شرکت در کشور امارات به طور دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد. در واقع  تمامی متقاضیان اخذ ویزای امارات از طریق ثبت شرکت باید گواهی عدم سوء پیشینه داشته باشند. توجه کنید در صورت ناقص بودن مدارک با درخواست اخذ ویزای متقاضیان ثبت شرکت موافقت نخواهد شد. ذکر این نکته حائز اهمیت است پس از ریجکتی ویزا به دلیل نقص در مدارک ارائه شده، می‌توان مجددا برای اخذ ویزای امارات اقدام کرد. در نظر داشته باشید متقاضیان اخذ ویزای ثبت شرکت نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند.

انواع شرکت‌ ها برای ثبت

اکثر متقاضیان ثبت شرکت در دبی خواهان ثبت شرکت با مسئولیت محدود هستند. پس از ثبت این نوع شرکت ‌ها کمتر از نیمی از سهام شرکت به متقاضی اخذ ویزا تعلق خواهد گرفت. پنجاه و یک درصد از سهام این گروه از شرکت‌ها باید به یک فرد اماراتی واگذار شود. ثبت این گروه از شرکت‌ ها آسان‌تر از شرکت ‌های غیر سهامی است. جهت ثبت شرکت ‌های غیر سهامی باید سرمایه بیشتری داشته باشید.

برای ثبت شرکت ‌های غیر سهامی باید میزان سرمایه اولیه خود را در حدود پنجاه درصد افزایش دهید. جهت ثبت این نوع از شرکت‌ ها نیز به یک فرد با تابعیت امارات نیاز دارید. شایان ذکر است فرد اماراتی نقش مهمی در مدیریت شرکت غیر سهامی نخواهد داشت. در واقع  این فرد تنها مسئولیت اداره امور شرکت در مواقع عدم حضور صاحب اصلی را برعهده دارد.

برخی از متقاضیان ثبت شرکت در دبی خواهان ایجاد یک شرکت مدنی هستند. در نظر داشته باشید روند حقوقی ثبت این گروه از شرکت‌ها پیچیدگی بسیار بیشتری دارد. جهت ثبت شرکت ‌های مدنی باید تعداد شرکا بیشتر از سه نفر باشد. سرمایه اولیه مورد نیاز برای ثبت این نوع شرکت به طور قابل توجهی بیشتر است. یکی از شرکای شرکت ‌های مدنی باید تابعیت امارات را داشته باشد.

1

هزینه های لازم برای ثبت شرکت در دبی

مورد هزینه تقریبی (در درهم اماراتی)
ثبت نام شرکت 10,000 – 15,000 درهم
مشاوره حقوقی و مشاوره مالی 5,000 – 8,000 درهم
اخذ مجوزها و پروانه‌ها 5,000 – 10,000 درهم
حساب بانکی و معاملات مرتبط 2,000 – 4,000 درهم
اجاره مکان اداری 20,000 – 50,000 درهم سالیانه
هزینه‌های تبلیغات و بازاریابی متغیر (بسته به استراتژی شما)
مالیات و حسابداری متغیر (بسته به درآمد شرکت)
تأمین اجتماعی و بیمه کارکنان متغیر (بسته به تعداد کارکنان)

مراحل حقوقی برای ثبت شرکت در دبی

گام ابتدایی برای ثبت شرکت در دبی، سفر به امارات به همراه مدارک مورد نیاز است. در نظر داشته باشید هنگام تنظیم درخواست برای ثبت شرکت و اخذ ویزای امارات همراه داشتن سرمایه اولیه الزامی محسوب می‌شود. ارائه یک گزارش از گردش حساب بانکی جهت ثبت درخواست اولیه کافی است. همان‌طور که پیش‌تر به این موضوع اشاره کردیم برای ثبت شرکت در این کشور باید حداقل ده هزار دلار سرمایه اولیه داشته باشید.

علاوه بر میزان سرمایه اولیه جهت ثبت شرکت، تمامی متقاضیان باید توانایی پرداخت هزینه لازم برای استخدام سه نفر را نیز داشته باشند. پس از شروع به کار شرکت باید چند نفر را استخدام کنید. توجه کنید میزان سرمایه مورد نیاز برای استخدام افراد به نوع شرکت مورد نظر بستگی دارد. در شرکت‌ های مسئولیت محدود معمولا شرکای اماراتی هزینه اولیه استخدام کارمندان شرکت را پرداخت می‌کنند.

در هنگام افتتاح شرکت، متقاضی اخذ ویزا باید یک حساب در بانک‌ های اماراتی افتتاح کند. وجود این حساب برای فعالیت ‌های مالی شرکت ثبت شده الزامی به حساب می‌آید. شایان ذکر است در صورت افتتاح شرکت با مسئولیت محدود باید حساب افتتاح ‌شده مشترک یا چند امضایی باشد. در ادامه به شرایط اخذ ویزا برای همراهان متقاضی ثبت شرکت می ‌پردازیم.

مدت زمان ثبت شرکت در دبی

مرحله ثبت شرکت مدت زمان تقریبی (هفته)
برنامه‌ریزی درخواست 2 هفته
ثبت نام شرکت 8 هفته
تایید حساب بانکی شرکت 5 هفته
تاییدیه بانکداری اینترنتی شرکتی 3 هفته
تکمیل مرحله اول 1 هفته
مجموع مدت راه‌اندازی 19 هفته

اخذ ویزای همراه پس از ثبت شرکت برای همسر و فرزندان

پس از ثبت شرکت در دبی  و انجام مراحل اولیه به افراد ویزای کشور امارات اعطا خواهد شد. در نظر داشته باشید مدت اعتبار ویزای امارات طبق آخرین تغییرات در قوانین مهاجرتی، سی و شش ماه است. تمامی سرمایه‌گذاران پس از اخذ ویزای خود می‌توانند نسبت به اخذ ویزا برای همسر و فرزندان نیز اقدام کنند. جهت اخذ ویزای هر فرد باید به طور جداگانه درخواست خود را ثبت کنید.

متقاضیان ثبت شرکت در دبی جهت اخذ ویزا برای همسر خود باید سند ازدواج را به اداره مهاجرت ارسال کنند. ارائه این سند جهت اخذ ویزای همراه برای همسر سرمایه ‌گذاران الزامی به حساب می‌آید. ذکر این نکته حائز اهمیت است باید تمامی مدارک هویتی همسر را به همراه ترجمه عربی آنها به اداره مهاجرت کشور امارات ارائه دهید. در امارات شرایط اخذ ویزای همراه برای پسران و دختران متفاوت است. اخذ ویزای همراه برای پسران تنها در صورتی که به سن قانونی نرسیده باشند، امکان ‌پذیر است. چنانچه خواهان اخذ ویزا برای دختر خود باشید شرط سنی خاصی وجود ندارد. شایان ذکر است در صورت متأهل بودن دختران نمی‌توان نسبت به اخذ ویزای همراه برایشان اقدام کرد. چنانچه دختران متأهل باشند، تنها همسرشان می‌تواند برای آنها ویزای همراه را اخذ کند.

اخذ مجوز فعالیت برای شروع کار پس از ثبت شرکت

نوع مجوز مورد نیاز برای آغاز فعالیت به ماهیت شرکت ثبت شده بستگی دارد. همان‌طور که پیش ‌تر به این موضوع اشاره کردیم اکثر افراد خواهان ثبت شرکت با مسئولیت محدود هستند. نوع مجوز مورد نیاز برای این گروه از شرکت‌ها مجوز تجاری است. در نظر داشته باشید پروسه اخذ مجوز جهت آغاز به کار شرکت در حدود بیست روز طول می‌کشد. ذکر این نکته حائز اهمیت است پس از ثبت شرکت در دبی می‌توان بلافاصله درخواست اخذ مجوز فعالیت را ثبت کرد. در صورتی که شرکت غیر سهامی یا مدنی ثبت کرده باشید، باید نسبت به اخذ مجوز حرفه ‌ای اقدام کنید. در نظر داشته باشید روند حقوقی اخذ مجوز حرفه‌ای اندکی پیچیده ‌تر از مجوز تجاری است. معمولا اخذ چنین مجوزی در حدود پنج تا شش هفته زمان می‌برد. حضور مدیران شرکت در خاک امارات حین طی شدن روند حقوقی اخذ مجوز الزامی محسوب می‌شود. در برخی از مواقع به دلیل وجود نقص در پرونده یا ضعیف اساسی طرح تجاری ارائه‌ شده با درخواست اخذ مجوز موافقت نمی ‌شود. شما باید در نظر داشته باشید احتمال رد درخواست اخذ مجوز حرفه ‌ای بیشتر از مجوز تجاری است. در چنین مواقعی با تکمیل نواقص و اصلاح طرح تجاری می‌توانید مجددا برای اخذ مجوز اقدام کنید.

انواع مجوز ثبت شرکت در دبی

نوع مجوز توضیحات
مجوز تجارت عامه (GRTA) این مجوز برای شرکت‌های عمومی و تجاری در دبی صادر می‌شود و به طور کلی اجازه انجام تجارت در دبی را فراهم می‌کند.
مجوز صنعتی (Industrial License) برای شرکت‌های تولیدی و صنعتی صادر می‌شود و به طور معمول به شرکت‌هایی که کالاهای تولیدی تولید می‌کنند اعطا می‌شود.
مجوز تجارت الکترونیکی (E-Trader License) برای کسب‌وکارهای آنلاین و فروشگاه‌های اینترنتی صادر می‌شود و به شما اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های تجاری آنلاین انجام دهید.
مجوز صادرات و واردات (Import/Export License) برای کسب‌وکارهایی که می‌خواهند کالاها را وارد کنند و یا به خارج از کشور صادر کنند صادر می‌شود.
مجوز خدمات حرفه‌ای (Professional License) برای کسب‌وکارهای ارائه دهنده خدمات حرفه‌ای مانند وکالت، پزشکی، مهندسی و مشاوره صادر می‌شود.
مجوز منطقه آزاد (Free Zone License) اگر شما در یکی از مناطق آزاد دبی می‌خواهید شرکت خود را تاسیس کنید، به عنوان مثال منطقه آزاد دبی ماریتایم سیتی، مجوز منطقه آزاد به شما اعطا می‌شود.
مجوز فریلنسینگ (آزاد) (Freelance License) این مجوز برای افرادی است که به صورت فریلنسر (آزاد) فعالیت می‌کنند و به طور مستقل به ارائه خدمات مختلف می‌پردازند.
مجوز گردشگری (Tourism License) برای کسب‌وکارهای مرتبط با صنعت گردشگری و توریسم صادر می‌شود و به اجازه انجام فعالیت‌های گردشگری در دبی می‌دهد.

تمدید ویزا پس از ثبت شرکت

پس از پایان مدت اعتبار ویزا در صورت عدم وجود اختلال در فعالیت شرکت از نظر اقتصادی و مالی می‌توان نسبت به تمدید ویزای امارات اقدام کرد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که امکان اخذ تابعیت و پاسپورت امارات با ثبت شرکت در دبی برای افراد خارجی وجود ندارد. برای اخذ کارت اقامت دائم نیز باید حداقل سی سال از زمان ورود شما به کشور امارات بگذرد. به طور کلی اخذ اقامت دائم امارات پروسه حقوقی نسبتا پیچیده و دشواری دارد.

3

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مزایا ثبت شرکت در دبی

  • موقعیت جغرافیایی استراتژیک و دسترسی به بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی
  • سیستم حقوقی پیشرفته و قوانین سازگار با کسب و کار
  • زیرساخت‌های پیشرفته و محیط کسب و کار دوستانه
  • امکانات بانکی و مالی پیشرفته
  • حمایت دولتی و تسهیلات مالی و مالیاتی برای کسب و کار
  • امکانات آموزشی و تحقیقاتی برای توسعه کسب و کار
  • بدون نیاز به مدرک زبان انگلیسی
  • عدم نیاز به داشتن شرکتی در گذشته
  • اجازه دریافت اقامت برای همسر و فرزندان

معایب ثبت شرکت در دبی

  • هزینه‌های زندگی و کسب و کار بالا در برخی مناطق دبی
  • رقابت شدید در برخی صنایع و بازارهای مشخص
  • محدودیت‌های فرهنگی و شرعی در برخی صنایع
  • پیچیدگی مراحل ثبت و مجوزدهی در برخی حوزه‌ها
  • وابستگی به وکلای محلی و نیاز به دانش قوانین محلی
  • محدودیت‌های اشتغال و کارکنان مهاجر

جمع بندی

با ثبت شرکت در دبی می‌توان اقامت دبی را به آسانی اخذ کرد. ثبت شرکت در کشور دبی مزایای متعددی دارد. سرمایه گذاران در امارات نسبت به کشورهای اروپایی مالیات بسیار پایین ‌تری پرداخت می‌کنند. روند حقوقی ثبت شرکت در امارات نیز بسیار آسان‌تر از کشورهای اروپایی است. ویزای امارات پس از ثبت شرکت هجده ماه اعتبار دارد. برای ثبت شرکت در دبی باید نزدیک به ده هزار دلار سرمایه اولیه داشته باشید. امکان اخذ اقامت دبی برای همسر و فرزندان فرد سرمایه‌گذار وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

پرسش های متداول

1. بهترین نوع مجوز برای ثبت شرکت در دبی برای ایرانیان چیست؟

مجوزها بستگی به نوع بیزینس هر فرد دارد و هر فردی با توجه به حوزه تخصصی خود می تواند با مجوز مرتبط شرکت خود را ثبت نماید.

2. آیا ثبت شرکت در امارات یا دبی  بدون کفیل و شریک امکان پذیر است؟

بله. در حال حاضر افراد متقاضی می توانند بدون کفیل و شریک به تنهایی شرکت ثبت کنند و اقامت بگیرند.

3. حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در دبی چقدر است؟

بسته به ایده و  کسب و کار افراد می تواند از 5000 دلار به بالا با توجه به پتانسیل بیزینس مد نظر شما دارد.

آیا این پست برای شما مفید بوده است ؟

برای نظر دهی بر روی ستاره ها کلیک کنید.

میانگین نظرات 0 / 5. تعداد نظرات : 0

نظری برای این پست موجود نیست.

نمونه کارهای موفق موسسه سام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام 

بیشتر در این رابطه بخوانید . . .