تغییرات قوانین پاسپورت دومینیکا برای ایرانیان

Dominica-Beaches-1-1

آیا می دانید دولت دومینیکا چه تغییرات جدیدی در قوانین اخذ پاسپورت برای ایرانیان وضع نموده؟ آیا هنوز می توان با پاسپورت دومینیکا به کشور انگلستان بدون نیاز به ویزا سفر کرد؟ طبق آخرین گزارشات منتشر شده در (۲۰۲۳)، اتباع کشور دومینیکا می‌توانند بدون نیاز به ویزا به بیش از 145 کشور و ناحیه دنیا سفر کنند. اعتبار پاسپورت دومینیکا در رتبه ۲۸ ام جهان قرار دارد. از جمله مهم ترین کشور هایی که با داشتن پاسپورت دومینیکا بدون نیاز به ویزا می‌توان تردد نمود، کشور های حوزه شنگن، چین، کره جنوبی و … می باشد. در ادامه آخرین تغییرات قوانین پاسپورت دومینیکا برای ایرانیان را در اختیار شما متقاضیان گرامی قرار می دهیم.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

هزینه های اداری اخذ پاسپورت دومینیکا

علاوه بر میزان سرمایه مورد نیاز برای اخذ پاسپورت دومینیکا، هزینه‌ هایی هم وجود دارند که برای انجام دیگر اقدامات اداری و مراحل دریافت پاسپورت دومینیکا باید پرداخت شود. این مبالغ در ابتدا پرداخت شده و فارغ از نتیجه پرونده، غیر قابل بازگشت می باشد. در حال حاضر از تاریخ 17 جولای 2023 برای ایرانیان مبلغ هزینه بررسی پرونده یا چک امنیتی due diligence تغییر نموده و تغییرات و مبالغ جدید به شرح زیر می باشد. هزینه ‌های زیر در هر 3 روش ضروری هستند:

نوع هزینه مبلغ (دلار آمریکا)
هزینه ثبت درخواست 1,000
هزینه چک امنیتی برای سرپرست خانواده  25,000 هر نفر
هزینه چک امنیتی برای همسر و وابستگان بالای 16 سال 15,000 هر نفر
هزینه چک امنیتی برای وابستگان 12 تا 15 سال 10,000 هر نفر
هزینه گواهینامه تابعیت (CON) 250
هزینه صدور پاسپورت 1,200

تغییرات جدید در هزینه و قوانین دریافت پاسپورت دومینیکا برای ایرانیان

همان طور که گفته شد؛ هر چند وقت یک بار قوانین و هزینه های دریافت پاسپورت دومینیکا تغییر می کند. دولت دومینیکا از تاریخ ۱۷ جولای ۲۰۲۳ تغییراتی را برای ایرانیان به جهت دریافت شهروندی و پاسپورت دومینیکا ایجاد نموده است. در حال حاضر برای ایرانیان هزینه چک امنیتی در پروسه اخذ پاسپورت دومینیکا افزایش یافته است و این تغییرات که از تاریخ مذکور تصویب شده است؛ به شرح زیر می باشد:

  • هزینه بررسی چک امنیتی یا Due Diligence برای فرد متقاضی: ۲۵ هزار دلار به جای ۷۵۰۰ دلار
  • هزینه بررسی چک امنیتی همسر متقاضی: ۱۵ هزار دلار به جای ۴۰۰۰ دلار
  • هزینه بررسی چک امنیتی فرزندان بالای ۱۶ سال: ۱۵ هزار دلار به جای ۴۰۰۰ دلار
  • هزینه بررسی چک امنیتی فرزندان ۱۲ تا ۱۵ سال: ۱۰ هزار دلار، در حالی که قبلا هزینه ای نداشت.

همچنین می بایست بدانید ما قبل از این تاریخ نیاز به مصاحبه برای دریافت پاسپورت دومینیکا نبود اما در حال حاضر شرایط دریافت پاسپورت دومینیکا نیز تغییر کرده است. به این ترتیب افراد بالای ۱۶ سال که قبلا نیاز به  Interview  یا مصاحبه نداشتند؛ باید از این تاریخ به بعد بنا به تشخیص دولت دومینیکا مصاحبه شوند.

Enhanced Duedeligence

لازم به ذکر است بدانید مبالغ اهدا و سرمایه گذاری در دو روش اخذ پاسپورت دومینیکا که در سایت رسمی دولت مورد تایید می باشند، تغییری نکرده و همچنان با همان میزان سرمایه میتوان اقدام نمود که در ادامه روش های اخذ پاسپورت دومینیکا و میزان سرمایه مورد نیاز را مطرح می نمائیم.

روش های اخذ پاسپورت دومینیکا

روش پرداخت بلاعوض به پروژه مورد تایید دولت (Finance)

این روش کم هزینه ترین راه برای دریافت پاسپورت دومینیکا می باشد. در این روش متقاضی مبلغی را به پروژه های در حال ساخت و مورد تایید دولت اهدا کرده و پاسپورت دومینیکا را برای خود و خانواده دریافت می کند. مجموع تمام هزینه ها در این روش به شرح ذیل است:

یک نفر 122،500 دلار
زوج 158،500 دلار
خانواده با دو فرزند زیر 12 سال 158،500 دلار

روش پرداخت بلاعوض به دولت (Donation)

در این روش افراد می بایست با توجه به تعداد اعضای خانواده مبالغی را مستقیما به دولت دومینیکا اهدا کرده و پاسپورت دریافت نمایند. مبلغ اهدایی به دولت دومینیکا بستگی به تعداد نفرات خانواده دارد و طبق سایت رسمی دولت به شرح ذیل است:

متقاضی اصلی ( یک نفر، فارغ از اینکه شخص مجرد باشد و یا خانواده داشته باشد) 100,000 دلار
متقاضی اصلی و همسر 150,000 دلار
خانواده ۴ نفره با فرزندان کمتر از ۳۰ سال 175,000دلار
هر عضو بیشتر از چهار نفر که زیر ۱۸ سال باشد 25,000 دلار
هر عضو بیشتر از چهار نفر که بالاتر از ۱۸ سال باشد 50,000 دلار

روش سرمایه گذاری در پروژه های تایید شده دولت برای اخذ پاسپورت دومینیکا

سرمایه گذاری در ملک یا پروژه های مورد تایید دولت مانند هتل های در حال ساخت به ارزش حداقل ۲۲۰,۰۰۰ دلار و نگهداری آن به مدت حداقل 3 الی 5 سال

هزینه های دولتی (تنها مربوط به روش سرمایه گذاری در پروژه های تایید شده دولت) به شرح زیر است. این هزینه ها به جز هزینه های جانبی اعطای شهروندی است.

نوع متقاضی هزینه (دلار آمریکا)
متقاضی اصلی 25,000
همسر 10,000
خانواده حداکثر 4 نفره 35,000
خانواده حداکثر 6 نفره 50,000
خانواده 7 نفره یا بیشتر 70,000
وابستگان اضافی هر نفر 25,000

همانطور که بیان کردیم روش های دیگری در زمینه اخذ پاسپورت دومینیکا وجود دارد که با توجه به شرایط هر فرد متفاوت می باشد، لذا شما می توانید از مشاوره رایگان تخصصی موسسه حقوقی سام بهره گرفته و بهترین روش ممکن را با توجه به شرایطتان انتخاب نمائید.

تغییرات در لیست کشورهای بدون نیاز به ویزا با پاسپورت دومینیکا

لازم به ذکر است بدانید کشور انگلستان در حال حاضر با توجه به تغییرات اخیر، در لیست کشورهای بدون نیاز به ویزا با پاسپورت دومینیکا نمی باشد و با پاسپورت دومینیکا برای سفر به کشور انگلستان می بایست تقاضای ویزا نمائید. اما با توجه به اینکه پاسپورت دومینیکا از اعتبار بالایی برخوردار است اخذ ویزای انگلستان با پاسپورت دومینیکا به مرتب راحت تر می باشد کما اینکه این محدودیت احتمالا با توجه به راه اندازی سیستم ETA به زودی برطرف شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام